Temat numeru

Dream Team

Bariera sekretarki/asystentki – jak się przez nią przebić?

Karol Froń   Szef Sprzedaży 35/2017 Tylko on-line

Każdemu sprzedawcy przynajmniej raz w życiu zdarzyło się, że telefon do firmy potencjalnego klienta odebrała sekretarka, która grzecznie, ale stanowczo odmówiła połączenia z szefem. Prosiła natomiast o wysłanie oferty na maila, co w miażdżącej większości przypadków oznacza koniec sprzedaży. Czy jest sposób, żeby tego uniknąć? Oczywiście.

Siedem umiejętności niezbędnych, by być dobrym liderem

Sylwester Pietrzyk   Szef Sprzedaży 35/2017 Tylko on-line

Każdy z nas podczas swojej kariery zawodowej natrafił na wyjątkowych przełożonych. Często w pierwszym kontakcie nie robili oszałamiającego wrażenia, jednak im lepiej ich poznawaliśmy, tym bardziej widzieliśmy, w jak wspaniały sposób potrafili uskrzydlać pracowników, realizować cele, rozwijać ludzi, rozpoznawać ich potencjał i włączać w pracę zespołu. Przyjrzyjmy się zatem dokładniej, jakie cechy możemy uznać za fundamentalne dla bycia skutecznym przywódcą.

Obcokrajowcu! Jakiego lidera potrzebujesz?

Małgorzata Kluk   Szef Sprzedaży 35/2017 Tylko on-line

Praca w zespołach międzynarodowych jest coraz powszechniejsza. Kierowanie pra-cownikami z zagranicy może stanowić wyzwanie, ponieważ kultura ma duży wpływ na nasz styl pracy, oczekiwania wobec przełożonego i kolegów oraz środowisko pracy. Co warto wiedzieć, aby uniknąć kulturowych pułapek, skutecznie kierować międzynarodowym zespołem i osiągać postawione przed nim cele?

SS_35_17.jpg

Idealny team leader

Monika Mucha   Szef Sprzedaży 35/2017

Sukces firmy sprzedażowej buduje się, opierając go na dobrych handlowcach. Właściciel rozwiniętej organizacji lub szef sprzedaży, który strategię rozwoju oprze na grupie indywidualistów, może w krótkim czasie odczuć negatywne skutki tej decyzji, ponieważ sprzedaż to gra zespołowa, w której zawodnikami poszczególnych zespołów muszą zarządzać skuteczni liderzy. Jak wybrać dobrego team leadera i odpowiednio przygotować go do nowej roli?

SS_35_26.jpg

Rozmowa dyscyplinująca – jak ją przeprowadzić, żeby przyniosła rezultat?

Działy handlowe, których efektywność wyznaczają twarde wskaźniki sprzedaży, są szczególnie skłonne do używania autorytarnego stylu kierowania, którego stałym elementem jest dyscyplinowanie pracowników. Warto ten temat rozwinąć, ponieważ nieuregulowany może stać się silnym czynnikiem destabilizującym poziom zaangażowania pracowników i niszczącym atmosferę w pracy.

Strategie

SS_35_37.jpg

Mity zarządzania sprzedażą

Tomasz Targosz   Szef Sprzedaży 35/2017

Sprzedaż w Polsce dojrzewa i cały czas się rozwija. Jeszcze kilka lat temu powszechnie stosowano narzędzia, schematy i techniki, które dzisiaj mogą nie tylko nie działać, ale wręcz szkodzić. Niestety wielu menedżerów bardzo konsekwentnie ich używa, jednocześnie co miesiąc zastanawiając się, dlaczego ich zespół nie realizuje założonych planów. Oto trzy podstawowe mity z zakresu zarządzania sprzedażą, które w środowisku wciąż funkcjonują jako skuteczne, a według najnowszych badań i obserwacji wcale takie nie są.

SS_35_42.jpg

Nowy produkt w planie sprzedażowym firmy

W procesie wprowadzania do oferty nowego produktu szef sprzedaży staje przed problemem zaplanowania potrzebnych sił sprzedażowych, przy pomocy których plan wolumenu sprzedaży nowinki zostanie zrealizowany. Ma to duże znaczenie przy kalkulacji zysku osiągniętego na nowym produkcie, co często decyduje o jego dalszym losie i miejscu w ofercie firmy. W materiale zostanie przedstawiony przykład kalkulacji zysku na nowym produkcie firmy i zaplanowania kosztów osobowych handlowców z określeniem wielkości sił sprzedażowych w firmie, skierowanych do procesu sprzedaży nowej pozycji w ofercie jednostki.

Relacje z klientem

Dobre praktyki

Szkolenie, Doskonalenie, Rozwój

Paragrafy

SS_35_84.jpg

5 pułapek w postępowaniu przetargowym

Urszula Lisiecka   Szef Sprzedaży 35/2017

Aby oferta złożona w postępowaniu przetargowym została zakwalifikowana do etapu oceny zaoferowanych w niej warunków, musi najpierw przejść przez kwalifikację, która oznacza konieczność spełnienia szeregu wymogów formalnych, warunków podmiotowych i przedmiotowych. Można tutaj napotkać kilka pułapek, które mogą skutkować odrzuceniem oferty.

SS_35_80.jpg

Mój pierwszy przetarg

Urszula Lisiecka   Szef Sprzedaży 35/2017

Zgodnie z Prawem zamówień publicznych udział w przetargu może wziąć każdy wykonawca, czyli osoba fizyczna, prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.

Q&A

Jak budować relacje z klientami

Paweł Bogusław   Szef Sprzedaży 35/2017

Pytanie: Na zebraniach i spotkaniach z moim działem sprzedaży często pojawia się pytanie, jak budować relacje z klientami. Wszyscy zgadzają się z tym, że relacje są istotnym czynnikiem sukcesu w biznesie. Najbardziej zaciekłe dyskusje toczą się jednak zawsze nad ich głębokością, np. czy przechodzić z klientem na ty? Czy spotkać się z klientem na prywatnej imprezie? Jak daleko można, czy też należy się posunąć?

Raport szefa

Ludzie sprzedaży

Wydarzenia i trendy

SS_35_04.jpg

Nadchodzi największe wydarzenie branży e-commerce

Szef Sprzedaży 35/2017 Tekst otwarty

Targi eHandlu to największe wydarzenie branży e-commerce w Polsce. Już 8 listopada 2017 r. odbędzie się jego 13. edycja. Hala EXPO XXI w Warszawie ugości ponad 4000 zwiedzających i blisko 140 wystawców – od firm kurierskich i logistycznych, przez oferujące rozwiązania SaaS, systemy CRM i ERP, płatności online, po agencje interaktywne.

SS_35_04_2.jpg

Trzecia fala Internetu zmieni gospodarkę

Szef Sprzedaży 35/2017 Tekst otwarty

Steve Case, jeden z najzdolniejszych przedsiębiorców, który uczynił Internet częścią codziennego życia – przedstawia nam swoją wizję przyszłości. Odwołując się do swego wieloletniego doświadczenia jako pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania, Case oświadcza, że wkraczamy w nową erę. Nadchodzi bowiem trzecia fala Internetu, która radykalnie zmieni najważniejsze gałęzie gospodarki i doprowadzi do odrodzenia przedsiębiorczości.

press5.jpg

XIII Targi eHandlu w Warszawie

Szef Sprzedaży 35/2017 Tekst otwarty

W ciągu ostatnich 10 lat liczba e-sklepów w Polsce wzrosła z 3 do 20 tys. Obecnie e-commerce stanowi zaledwie 2,4 % całkowitej wartości sprzedaży - przewiduje się, że za 2 lata będzie to już 9%. Czy Twój e-sklep jest gotowy na tak dynamiczny rozwój? Już 8 listopada w Warszawie odbędą się XIII Targi eHandlu - największe spotkanie branży e-commerce w Polsce

Polecamy

Archiwum