PowerPivot to dodatek Excela, w którym można wykonywać różnego rodzaju operacje i przekształcenia na tabelach. W niniejszym artykule wyjaśniono, jak przygotować raport w postaci tabeli przestawnej z polem obliczeniowym na podstawie danych z wielu tabel.
Zaawansowane analizy sprzedażowe często trzeba przeprowadzać na podstawie ogromnych zbiorów danych umieszczonych w bazie, np. Access. Jeżeli firma posiada system typu BI, za pomocą którego można się łączyć z takimi bazami i konfigurować potrzebne zestawienia, bez problemu może tworzyć dynamiczne raporty, umożliwiające bieżącą aktualizację danych. Jeżeli natomiast nie ma takiego narzędzia, to, niestety, przeklejanie danych do Excela i ich obróbka w nim jest bardzo praco- i czasochłonna. W przypadku zmiany danych w źródłowej bazie całą czynność trzeba, niestety, wykonać od początku. W celu utworzenia automatycznie odświeżającego się raportu z zewnętrznej bazy danych można zastosować dodatek Excela, jakim jest PowerPivot.
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.