Social selling - czy social media nadal sprzedają?

Natalia Skrzypek   Szef Sprzedaży 37/2018 Tylko on-line
  • Dlaczego w 2018 r. nie można już lekceważyć możliwości social sellingu?
  • Jak skutecznie zaadresować social selling, by przyniósł wymierne rezultaty?
  • Jakie są najnowsze trendy w social media?

Od kilku lat słyszy się dość utarty, ale enigmatyczny frazes „social media sprzedają”. Co to znaczy w kontekście budowania bezpośredniej relacji z potencjalnym klientem, biorąc pod uwagę dużą dynamikę Internetu i zachowań użytkowników? Jak konkretnie podejść do tematu social sellingu w nowym roku i od czego zacząć?

Internet i nowe możliwości promocji

Przed erą Internetu kluczowym medium służącym do komunikacji produktów i usług była telewizja, prasa, radio lub reklama bezpośrednia. Czasy się jednak zmieniły, a pojawienie się Internetu i szybko zmieniające się zachowania i nawyki konsumentów otworzyły nowe możliwości promocji. Jednocześnie na firmach, marketerach i handlowcach nowe warunki wymusiły przyjęcie zmodyfikowanych strategii komunikacji i sprzedaży. Z komputerów stacjonarnych przesiedliśmy się na laptopy oraz smartfony. Zakupy w stacjonarnych sklepach współdzielimy z tymi internetowymi, a opinie sprzedawców czy handlowców weryfikujemy z tymi od influencerów czy od anonimowych recenzentów z sieci. Postępujące korzystanie z urządzeń mobilnych i rozwój AI wymuszają zmianę podejścia do bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem przez sprzedawców. Jak pokazują wyniki raportu Forrester „Death of B2B Salesman”, za około trzy lata na terenie Stanów Zjednoczonych pracę może stracić ponad milion sprzedawców, a w ich miejsce powstaną inteligentne rozwiązania e-commerce, które zastąpią bezpośredni kontakt z klientem.

Zgodnie z ostatnim raportem wydanym przez We are social „Digital Overview Q3 2017” blisko 73% populacji Polski korzysta regularnie z Internetu, a aż 43% użytkowników sieci używa jej głównie na urządzeniach mobilnych. W ciągu kilku ostatnich lat boom na aktywność w social media nie zmalał. Jeżeli jeszcze w minionych latach istniały wątpliwości co do tego, czy większość biznesów powinna rozważyć sprzedaż przy użyciu narzędzi social sellingowych, to w roku 2018 nie należy już lekceważyć potencjału platform społecznościowych, tym bardziej że większość z nich to obecnie ogromne konglomeraty mediowe, rywalizujące o uwagę i lojalność użytkownika na równi z tradycyjną reklamą.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum