Jednym z zadań menedżera sprzedaży jest budowanie prognoz sprzedaży na bazie prognoz poszczególnych handlowców. Scalanie planów przygotowanych przez sprzedawców w jeden zbiorczy plan to zadanie żmudne i czasochłonne. Ułatwi to narzędzie do konsolidacji tygodniowych planów sprzedażowych poszczególnych handlowców.
W firmie handlowej pracuje 10 przedstawicieli handlowych. Prognozy sprzedażowe przygotowywane są w cyklu tygodniowym, obejmującym 4 kolejne tygodnie w przyszłości. Plan sprzedaży obejmuje 45 różnych towarów. Zadaniem kierownika jest konsolidacja tygodniowych prognoz otrzymanych od przedstawicieli w jeden zbiorczy plan.
Szablon do planowania sprzedaży
Pierwszy etap to zbudowanie szablonu do prognozowania sprzedaży, który wysyłamy do każdego z przedstawicieli handlowych. Szablon powinien przedstawiać w układzie macierzowym tygodnie i towary (rys. 1). Warto go zabezpieczyć, aby osoby wpisujące do niego dane mogły edytować jedynie pola służące do wpisywania wartości indeksów towarów w danym tygodniu.
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.