Motywacja i zaangażowanie w zespole

Maciej Sasin   Szef Sprzedaży 34/2017
SS_34_20.jpg

Motywacja i zaangażowanie handlowców są probierzem przyszłego sukcesu zespołu. Wielu sprzedawców nie osiąga wyników, na jakie ich stać, ponieważ menedżer nie kładzie odpowiedniego nacisku na wykorzystanie ich potencjału. Zespół handlowy to często tylko etykieta, a tak naprawdę mamy do czynienia z grupą indywidualności, które nie działają jak zgrany team, ale jak grupa przypadkowo zebranych graczy.

Dobry zespół handlowy powinien mieć cechy charakterystyczne dla zespołu sportowego – jego członkowie współpracują na rzecz wspólnego celu, realizując taktykę przedstawioną przez trenera i jego sztab, opartą na wiedzy na temat przeciwnika. W zespole handlowym powinno być podobnie – sprzedawcy działają zgodnie ze strategią marketingowo-sprzedażową firmy, która uwzględnia narzędzia i techniki przybliżające team do realizacji celów. Menedżer pełni w tej koncepcji podobną rolę do tej, jaką pełni trener: opracowuje taktykę działania, motywuje, wspiera i rozwija zespół, którym kieruje, wykorzystując mocne strony poszczególnych jego członków, jak również niweluje słabe. Korzysta przy tym ze wsparcia działów: marketingu, HR, R&D czy też menedżerów produktów.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum