Nawet najlepszy sprzedawca powinien samodzielnie przeprowadzać audyt własnych działań. Bez względu na to, w jaki sposób jest oceniany przez menedżera sprzedaży, samoocena może przynieść inne spostrzeżenia i ułatwić dalszą współpracę.

Każdy odpowiedzialny menedżer sprzedaży w sposób systematyczny stara się przekazywać informację zwrotną swoim podwładnym. Niezależnie od ocen menedżerskich dotyczących jakości pracy sprzedawcy, jego wyników i postępu w karierze zawodowej warto przekonać samych handlowców do okresowego przeprowadzania własnego audytu sprzedażowego. Takie działanie powinno być wykonane co najmniej raz w roku. Zapewni ono odpowiedni poziom kontroli i skupienie się na właściwych działaniach, wykonywanych we właściwy sposób.

Od czego zacząć?

Punktem wyjścia powinny być zawsze te zagadnienia, które mają decydujący wpływ na odniesienie sukcesu w branży sprzedażowej. Niestety, niewielu handlowców samodzielnie decyduje się na takie działania. Istnieje zatem konieczność nie tylko przekonania ich o sensowności takiego kroku, ale także przekazania odpowiedniej technologii działania.

Audyt pozwala sprzedawcy szybko zorientować się, co robi dobrze, co może zrobić lepiej, czego raczej powinien unikać i co nowego wprowadzić w życie. Zarazem jest to wniosek nienarzucony z zewnątrz, istnieje więc duża szansa na wdrożenie pozyskanych informacji do codziennego planu pracy. Nawet jeżeli to bardzo subiektywna ocena, w połączeniu z oceną menedżerską lub innymi opiniami z reguły dostarcza wielu cennych informacji. Wyobraźmy sobie komfort menedżera sprzedaży, który ma takie dane do dyskusji z podwładnym. Możliwość porównania sumiennej analizy własnej pracy sprzedawcy z oceną menedżerską jest nie do przecenienia.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.