Szef Sprzedaży 27/2016

SS_27.jpg

Efektywny system wynagradzania handlowców

Ile powinna wynosić podstawowa pensja handlowca? Jak skonfigurować progi prowizyjne, aby handlowcom chciało się je przekraczać? Czy prowizja indywidualna powinna być skorelowana z wynikami całego zespołu? Stworzenie dobrego systemu wynagradzania handlowców jest niezwykle trudne ze względu na liczbę elementów, które trzeba wziąć pod uwagę. Aby był skuteczny i motywował, musi spełniać oczekiwania zarówno firmy, jak i handlowca. Jakie czynniki należy uwzględnić, projektując system wynagradzania handlowców, aby zmaksymalizować sprzedaż bez szkody dla rentowności firmy? Zapraszam do lektury artykułów Piotra Krakowiaka „Efektywny system wynagradzania handlowców” oraz Grzegorza Spólnika „System prowizyjny vs. rentowność firmy”.

Demotywująco na zespół wpływa nie tylko źle skonstruowany system wynagradzania, ale także niektóre zachowania szefa. Handlowcy cenią przełożonych, którzy potrafią skłonić do myślenia, poszukują innowacyjnych rozwiązań, dbają o rozwój pracowników. A jakich nie lubią? O tym w artykule Lecha Dworaczyńskiego „8 zachowań menedżera sprzedaży, które demotywują zespół”.

Kłótliwy, egoistyczny, rozbija i konfliktuje zespół. A przy tym jest gwiazdą sprzedaży. Co w takim przypadku powinno być priorytetem dla szefa sprzedaży: zatrzymanie w firmie trudnego pracownika, osiągającego świetne wyniki, czy dobra atmosfera i samopoczucie innych podwałdnych? A może jest jakieś inne wyjście? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Magdalena Cynkiel w artykule „Świetny handlowiec, trudny pracownik”. Natomiast o tym, jak zarządzać konfliktami w zespole, pisze Mateusz Mrozowski w tekście „Zarządzanie konfliktem w zespole sprzedażowym”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Szkolenie, Doskonalenie, Rozwój

Ludzie sprzedaży

Polecamy

Archiwum