Szef Sprzedaży 35/2017

SS_35.jpg

Planowanie Sprzedaży na 2018 r.

W 2016 r. tylko 15% polskich firm osiągnęło wszystkie wyznaczone cele sprzedażowe (Polskie Badanie Sprzedaży 2017, Simon-Kucher & Partners). Największymi przeszkodami w ich realizacji są z jednej strony silna konkurencja, z drugiej zaś brak odpowiednich środków, żeby sobie z nią poradzić. Jasno wskazuje to na konieczność wprowadzenia poważnych zmian w zarządzaniu sprzedażą – dotychczasowe metody przestają wystarczać. Jakie działania uchodzą za najbardziej skuteczne, a na które nie warto tracić cennego czasu oraz jakie dodatkowe wnioski płyną z raportu z II edycji Polskiego Badania Sprzedaży w rubryce Raport Szefa wyjaśniają autorzy projektu: Tomasz Nowak i Paweł Bombola z warszawskiego oddziału Simon-Kucher & Partners.

Osiąganie celów sprzedażowych nie jest możliwe bez odpowiedniego planu. Dla dyrektorów i menedżerów sprzedaży rozpoczął się właśnie gorący okres planowania, prognozowania i ustalania strategii sprzedaży na 2018 r. Na jakich działaniach skoncentrować swoją energię, żeby stworzyć strategię, która rzeczywiście zadziała oraz jakie trendy uwzględnić przy jej konstruowaniu wskazuje w temacie numeru Agnieszka Grostal. Pisząc o prognozowaniu sprzedaży na kolejny rok, nie można także zapomnieć o wprowadzaniu do oferty firmy nowych produktów. Jak zaplanować potrzebne siły sprzedażowe, które pomogą zrealizować plan sprzedaży „nowinek” oraz jak przeprowadzić wiarygodną kalkulację planowanego zysku z nowego produktu podpowiada Wojciech Próchnicki. Z kolei z problemem najczęstszych błędów w zakresie kontroli i monitorowania sprzedaży zmierzył się Marek Rutkowski.

Wiele z tematów poruszanych w bieżącym numerze „Szefa Sprzedaży” będziemy rozwijać podczas Forum Szefów Sprzedaży, które odbędzie się w dniach 23-24 listopada w Warszawie. Wśród prelegentów pojawią się zarówno autorzy znani z naszych łamów, jak i inni eksperci w zakresie zarządzania sprzedażą. Szczegółowe informacje na stronie www.kongres-sprzedazowy.explanator.pl.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Relacje z klientem

Archiwum