Cena to umowna, abstrakcyjna, wyrażona liczbowo kategoria, od której w sprzedaży zależy wiele. Czasem wszystko. Polityka cenowa okazuje się niejednokrotnie wyzwaniem. Jakie rafy czekają na szefa sprzedaży? Jak je ominąć?
Cena jest kategorią ekonomiczną. Nauka ta za pomocą matematycznego aparatu opisuje zachowania oraz decyzje gospodarcze jednostek, ludzi i nacji. Mikroekonomia w szczególności zajmuje się kwestią ceny i traktuje ją jako narzędzie równoważące popyt z podażą. Cena danego dobra nie powinna być oparta wyłącznie na kosztach jego wytworzenia czy wyssanych z palca ambicjach, tylko wynikać z polityki opartej na analizie rynku i konkurencji. Dobrze określona cena to taka, którą rynek – przy danych substytutach i cenach konkurencji – jest w stanie „zapłacić”.
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.