„Termin dostawy u konkurencji jest znacznie krótszy”, „Oferta konkurencji jest ciekawsza”, „Koszty eksploatacji tej maszyny z pewnością będą wysokie” itp. Czy handlowcy są przygotowani na przewidywalne obiekcje klienta?
Słowo „algorytm” kojarzy się z naukami ścisłymi i faktycznie jego pierwotne znaczenie algorism oznaczało wykonywanie działań za pomocą liczb arabskich. Dziś pierwsza dziedzina, jaka przychodzi nam do głowy w związku z tym pojęciem, to informatyka. Co to ma jednak wspólnego z procesem obsługi klienta, podwyższaniem obrotów i większą skutecznością negocjacyjną? Wszystko to przypomina przepis na bigos.
Gotowanie bigosu jest przykładem praktycznego zastosowania algorytmu, jakim jest przepis kulinarny. Dzięki temu wiadomo, że w konkretnej kolejności i odstępach czasowych należy dodawać odpowiednie składniki, mieszać, podlewać wodą, winem, studzić i znowu podgrzewać, aby osiągnąć pożądany efekt. Czy jednak bigos gotowany z tego samego przepisu przez różnych kucharzy będzie identyczny? Prawdopodobnie nie. Zawsze dochodzi do głosu ich fantazja, każdy z nich czegoś sypnie czy wleje trochę mniej lub więcej.
Czym są Algorytmy Sprzedaży i Obsługi Klienta™?
Są to zbudowane na bazie konkretnych mechanizmów komunikacyjnych wypowiedzi, które pozwalają kształtować percepcję, myśli i odczucia klienta, aby jego podejście odpowiednio się zmieniało i kierunkowało na kooperację. Jest to narzędzie Myślenia i Działania Systemowego™.
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.