Od idealnego sprzedawcy oczekujemy nieprzerwanego kontaktu ze stałymi i potencjalnymi klientami, szybkiego reagowania na ich potrzeby oraz umiejętności prowadzenia dialogu w taki sposób, żeby każdy z rozmówców czuł się potraktowany indywidualnie. Najlepiej, żeby niczego nie sprzedawał, tylko sprawiał, że klienci sami będą chcieli kupować. Możliwe? Oczywiście. Jeśli sprzedawcą jest newsletter.

Czy w czasach mediów społecznościowych e-mail jeszcze żyje? Owszem, żyje i ma się nieźle. Praktyczny test: wchodząc na strony 10 losowo wybranych sklepów internetowych, w ośmiu z nich w którymś momencie wizyty kuszeni jesteśmy dodatkowym rabatem, jeśli tylko pozostawimy swój adres email. Jak to wygląda w szerszym, statystycznym ujęciu, można przeczytać w artykule Mary Fernandez Email Marketing vs Social Media Performance (2016-2019 Statistics)1.

Email: sprzedawca miesiąca, roku, dekady...

Z przywołanego artykułu można szybko wywnioskować, że email jest ciągle najefektywniejszym narzędziem komunikacji z klientami oraz najlepszym narzędziem sprzedażowym w porównaniu z mediami społecznościowymi. Kluczową składową jego sukcesu jest powszechność – każdy, kto ma konto w mediach społecznościowych, ma konto e-mail, ale nie każdy, kto korzysta z e-maila, używa serwisów społecznościowych.

Warto zauważyć jeszcze jeden wskaźnik – odsetek osób, do których dociera komunikat wysłany e-mailem oraz zamieszczony w mediach społecznościowych – na Facebooku i Twitterze. Wyniki pokazane są w raporcie przygotowanym przez firmę GetResponse pt. State of Email Marketing by Industry2 wskazują, że jeśli firma wyśle komunikat marketingowy do 2000 subskrybentów newslettera, 2000 fanów na Facebooku i 2000 osób śledzących jej profil na Twitterze to:

  • 435 osób otworzy e-maila,
  • 120 fanów z Facebooka zobaczy post,
  • 40 osób śledzących profil na Twitterze zobaczy tweeta.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.