W firmie sprzedażowej kontroler finansowy dostał zadanie stworzenia narzędzia do oceny dostawców materiałów. Te same towary kupowane są bowiem u wielu dostawców, co często wprowadza niepotrzebne problemy. Wynikają one z różnych terminów realizacji zamówień, niekompletności dostaw i niedostarczania towarów w ustalonym terminie, co powoduje opóźnienia w realizacji zleceń. Głównym celem stworzenia narzędzia do oceny poszczególnych dostawców jest ich podział na dwie grupy: podstawowych i alternatywnych.
Na podstawie analizy zostaną wyłonieni najlepsi dostawcy, jako podstawowi, i to u nich w pierwszej kolejności będą składane zamówienia na dany wyrób. W przypadku braków danego indeksu u pierwszej grupy dostawców zamówienie zostanie złożone w grupie dostawców alternatywnych. Pozwoli to na skrócenie czasu dostaw, ich optymalizację oraz na eliminację opóźnień w realizacji zleceń od klientów. Dodatkowym plusem wyników takiej analizy będzie możliwość negocjowania z poszczególnymi dostawcami warunków dostawy. U dostawców podstawowych zwiększy się liczba składanych zamówień, co umożliwi obniżenie kosztów transportu i zapewni większe upusty.
Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.