Cykl treningowy (coachingowy) w sprzedaży

Robert Grzybek   Szef Sprzedaży 34/2017
SS_34_76.jpg

Istnieje definicja, która mówi, że coaching sprzedaży to sekwencja rozmów i działań zapewniających sprzedawcy ciągłe informacje zwrotne i wsparcie, mające na celu poprawę wyników. Jak to rozumieć?

Sekwencja oznacza, że działanie menedżera lub coacha nie jest pojedynczym wydarzeniem, ale raczej ciągiem, łańcuchem działań. To rozmowy, ale też coś więcej – mogą być to informacje, pochwały i zachęty przekazywane w inny sposób. Ważnym elementem korekty i motywacji są informacje zwrotne, słynny feedback (...). Według jednego z podejść trening sprzedaży to sekwencja: powiedz, pokaż, stwórz warunki do praktykowania, oceń i skoryguj. Model (...), który rozwijam w swojej praktyce, składa się z czterech etapów i nazywam go WDOA (...). Za jego pomocą zamierzam przybliżyć zagadnienie treningu i coachingu w sprzedaży1 (...).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum