Program rozwojowy handlowców

Tylko on-line nr 30/2017

Zawód handlowca obciążony jest ryzykiem szybkiego wypalenia zawodowego. Dlatego też przed szefem sprzedaży stoi wyzwanie – musi zadbać o rozwój swoich sprzedawców, tak aby byli oni ambasadorami firmy przez długie lata. Świadomie piszę „ambasadorami”, gdyż ich skuteczność zależy nie tylko od wiedzy i umiejętności, ale również od utożsamiania się z wartościami organizacji.

Przygotowanie handlowca do efektywnej pracy to niemały koszt dla firmy. W obszarze pozafinansowym to również zaufanie klientów, którzy nie lubią, gdy zmieniają się handlowcy, z którymi na co dzień współpracują. Rozwój sprzedawcy dotyczy zatem trzech obszarów – wiedzy o produkcie, umiejętności handlowych oraz wartości firmy spójnych z jej wizją i misją. Te trzy obszary to fundament efektywności handlowca, za którego jakość odpowiada bezpośredni przełożony, czyli szef sprzedaży.

Cele i wartości firmy a efekt biznesowy

Pierwszy krok w rozwoju handlowca to wpojenie mu wartości firmowych. Często w firmach odbywa się to na zasadzie: „Masz tu skrypt i przeczytaj to sobie” lub „Mamy coś takiego na stronie www, zapoznaj się z tym”. Takie podejście tylko wzmacnia przekonanie handlowca, że to mało istotne „drobiazgi”. Natomiast są firmy, które na ten element szkolenia handlowców zwracają dużą uwagę. Organizują warsztaty, podczas których wartości firmowe przekładane są na poziom codziennych działań. Regularne utrwalanie pożądanych wartości sprawia, że mamy do czynienia ze świadomym handlowcem, etycznie reprezentującym swoją firmę. Przekłada to się na jego zachowania, sposób komunikacji z klientami oraz dbałość o mienie firmowe. Najprostszy przykład – handlowiec jedzie do klienta czystym samochodem nie dlatego, że „tak kazał szef”, ale dlatego, że wie, iż czyste auto to przejaw szacunku firmy dla klienta.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.