W świecie sportu sukces zespołu jest pochodną selekcji odpowiednich talentów oraz dobrej formy każdego z zawodników. W drużynach, gdzie role graczy są wyspecjalizowane, jak np. w piłce nożnej, potrzeba Michała Pazdana w obronie i Roberta Lewandowskiego w ataku. W zespołach pływackich typu sztafeta 4 x 100 m, w których nie występuje typowa specjalizacja, każdy zawodnik powinien wykonywać to samo zadanie najlepiej, jak potrafi.

Sukces zespołu zależy od talentu i treningu

W zespołach sprzedażowych jest podobnie. W poszczególnych kanałach sprzedaży lub na wyspecjalizowanych stanowiskach oraz w ramach jednorodnych grup sprzedawców na ostateczny rezultat teamu składają się efekty pracy jego członków.

Jak pracować z handlowcami, którzy osiągają słabe wyniki?

To pytanie w zasadzie powinno być poprzedzone pytaniem: „Czy pracować?” lub: „W jakich warunkach pracować z danym sprzedawcą?”. Trzymając się sportowej metafory, trenerzy inwestują w wyselekcjonowanych zawodników, którzy mają potencjał i udokumentowaną skuteczność. Słabsi zawodnicy nie kwalifikują się, a ci, którzy nie trzymają formy, są wymieniani na innych.

Model lub kultura

Odpowiedź na pytanie: „Czy pracować?” jest albo pochodną modelu sprzedaży i wynikającej z niego strategii personalnej, albo kultury organizacyjnej. W niektórych sytuacjach, zwłaszcza gdy zadania sprzedażowe są proste a klient masowy, firmy decydują się na przyjmowanie do pracy kandydatów bez doświadczenia i rezygnują z tych, którzy w pierwszych dniach lub tygodniach przeszkolenia i praktyki nie rokują dobrze.

Inna grupa firm z kolei z zasady nie inwestuje w pracowników, wychodząc z założenia, że szkolenie to marnowanie pieniędzy i wystarczy efektywnościowy system wynagrodzeń, by racjonalna osoba dążyła do wyników.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.