Sprzedaż oparta na danych

Grzegorz Kubera   Szef Sprzedaży 34/2017
SS_34_84.jpg

Dzięki Big Data działania sprzedażowe i marketingowe coraz częściej przestają być „sztuką” i stają się „nauką”. Specjaliści, chcąc pozyskiwać klientów i poprawiać wyniki sprzedaży, polegają na danych, aby testować, mierzyć i poprawiać swoje strategie. W jaki sposób działania związane z gromadzeniem, przetwarzaniem i analizowaniem danych pomagają w biznesie?

Przedsiębiorstwa mają dziś świadomość, jak ważne jest zbieranie informacji zwrotnych od klientów, ale na ogół są one gromadzone raz do roku. Mamy wtedy duży zastrzyk danych, tworzymy analizy i raporty, jednak często opierają się one na błędnych pytaniach i założeniach, a także uwzględniają zbyt małą liczbę osób. Zamiast działać w ten sposób, lepiej zacząć wykorzystywać Big Data.

Rynek dojrzał – specjaliści ds. Big Data nauczyli się mówić tzw. językiem korzyści i umieją dobrze wytłumaczyć, jak to rozwiązanie może wspierać decyzje biznesowe, w dodatku w mierzalny sposób. A jakie to korzyści? Dla przykładu: zmniejszenie odejść klientów o X% albo zwiększenie konwersji oglądających produkt na jego zakup o Y%. Specjaliści od danych potrafią je gromadzić i robić z nich użytek. Jak to działa?

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum