Temat numeru

SS_34_06.jpg

Efektywna polityka rabatowa

Polityka rabatowa jest świetnym narzędziem do budowania lojalności klientów. Niestety, wysokie upusty i kiepscy handlowcy potrafią zepsuć najlepszy biznes. Jak zatem zniżki wpływają na wizerunek produktów? Jak skutecznie wykorzystywać dyskonta i jak doprowadzić do tego, aby już nigdy nie usłyszeć od klientów pytania: To za ile i dlaczego tak drogo?

SS_32_06.jpg

Produkt - cykl - strategia

Rafał Judek   Szef Sprzedaży 32/2017

Mówi się żartobliwie, że dobry konsultant przygotuje dla firmy strategię, a za dwa lata wytłumaczy, dlaczego nie została zrealizowana. Szef sprzedaży nie ma takiego komfortu, ponieważ zawsze jest odpowiedzialny za wyniki – za te dostarczone i za te, których nie zrealizował.

SS_31_08.jpg

Organizacja – fundament efektywnego działu sprzedaży

Piotr Krakowiak   Szef Sprzedaży 31/2017

Jakie czynniki determinują sukces działu handlowego? Idealnie dobrany do zadań personel czy wyraźnie określona strategia sprzedaży? A może zapewnienie właściwych narzędzi pracy oraz zadbanie o skuteczny przepływ informacji pomiędzy działem sprzedaży a pozostałymi działami? Jak wielkie ma znaczenie wdrożenie szczegółowego planu sprzedaży oraz konsekwentna kontrola handlowców? Praktyka pokazuje, że realizacja wszystkich tych elementów na bardzo wysokim poziomie jest gwarantem wysokiej efektywności działu sprzedaży.

SS_29_08.jpg

Portret współczesnego klienta

Sprzedaż zmienia się na naszych oczach, ponieważ zmieniają się klienci i sposób, w jaki kupują. Nie ma nic bardziej frustrującego dla handlowca niż sytuacja, w której nie potrafi on przekonać do zakupu pomimo dobrej oferty. Nie ma nic bardziej frustrującego dla klienta niż sprzedawca, który w ogóle nie rozumie jego potrzeb. A tak się dzieje, gdy handlowcy rozmijają się z klientami.

SS_28_06.jpg

Na wojnie cenowej nie ma wygranych

Rafał Mróz   Szef Sprzedaży 28/2016

Polityka cenowa jest dzisiaj tworzona w dusznej atmosferze wojny cenowej. Klienci detaliczni oczekują niższych cen i manifestują to dystrybutorom, którzy korzystając ze swej siły, przekazują te komunikaty hurtownikom, a oni – producentom. Producenci – w odpowiedzi – proponują tańsze zamienniki, czasem kuszą tanimi markami własnymi – wszystko po to, aby zyskać w tej wojnie jak najwięcej. Pytanie brzmi: klientów czy pieniędzy?

SS26_08.jpg

Od analizy rynku do działań wspierających. Budowa strategii sprzedaży krok po kroku

Dobra strategia sprzedaży nie powstaje z dnia na dzień. Jest to proces, który wymaga zastanowienia, analizy i krytycznego spojrzenia na wyniki własnej pracy. Systematyczne podejście do budowania strategii sprzedażowej oznacza przejście co najmniej kilku etapów prac, by finalnie móc odpowiedzieć na pytanie, co, komu, gdzie i jak zamierzamy sprzedać.

SS25_s08.jpg

Sprzedaż przez rekomendację

Szymon Lach   Szef Sprzedaży 25/2016

Najczęściej kojarzy się z wymianą wizytówek podczas konferencji, sztucznymi rozmowami i zapraszaniem ludzi w serwisach społecznościowych. Jednak networking to znacznie więcej – odpowiednio zarządzany, może stanowić potężną przewagę nad konkurencją w zakresie pozyskiwania klientów.

Polecamy

Archiwum