Sprzedaż bezpośrednia w górę

Szef Sprzedaży 34/2017 Tekst otwarty

Branża sprzedaży bezpośredniej może zaliczyć 2016 r. do udanych. Szacunkowa sprzedaż na świecie w tym sektorze wynosiła 182,6 mld dol. W stosunku do 2015 r. wzrosła niemal o 2%. Na przestrzeni lat branża odnotowuje zyski i wzmacnia swoją pozycję. Dla porównania w 2013 r. sprzedaż bezpośrednia wynosiła 156,9 mld dol.

W 2016 r. konsumenci byli szczególnie zainteresowani produktami wellness, co jest nowością. Stanowiły one największą kategorię sprzedanych produktów (32%). Na kolejnych pozycjach znalazły się kosmetyki i produkty do pielęgnacji osobistej (25%), a dalej sprzęt AGD (12%). W Polsce, według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), nadal najczęściej sprzedawaną kategorią były kosmetyki (60%), następnie suplementy diety (11%) i sprzęt AGD (11%).

Aż w 23 krajach sprzedaż bezpośrednia przekracza 1 mld dol. Pięć z nich to kraje europejskie. Europa jest trzecim co do wielkości rynkiem sprzedaży bezpośredniej, z 20-procentowym udziałem w obrotach globalnych. Region nieustannie się umacnia, a prognozy są bardzo obiecujące. Wśród 10 najlepiej rozwijających się rynków można wymienić m.in. Niemcy, Francję oraz Wielką Brytanię. To one w Europie odnotowały największy wzrost. W tej piątce znajduje się również Polska.

Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum