Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie.

Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację - relacja z II Forum Szefów Sprzedaży

Tematem przewodnim tegorocznej edycji była budowa efektywnego zespołu sprzedażowego. Pierwszego dnia prelegenci skupili się na procesie rekrutacji nowych handlowców oraz organizacji działu sprzedaży. Swoimi doświadczeniami z uczestnikami podzielili się m.in. Paweł Kowalczyk – Kierownik Działu Szkoleń w Krajowym Rejestrze Długów BIG, Lech Dworaczyński – przedsiębiorca, doradca biznesowy, menedżer sprzedaży, znany również z łamów „Szefa Sprzedaży” oraz Jarosław Witwicki – Dyrektor sprzedaży i członek zarządu Macrologic SA. Wieczorem uczestnicy wzięli udział w kolacji, podczas której mogli swobodnie porozmawiać i wymienić się uwagami.

Drugi dzień poświęcony był efektywnym systemom wynagradzania i motywowania handlowców. O zasadach premiowania w swoich firmach mówili m.in. Teresa Horbaczewska – Dyrektor Zarządzający i Dyrektor Sprzedaży w Druk24h oraz Przemysław Mik – Prezes McHayes&StewardGroup.

Zainteresowani mogli również skorzystać z indywidualnych konsultacji z jednym z ekspertów, wśród których znaleźli się m.in. Rafał Tabaczek – trener Alior Instytut Biznesu, wyróżniony przez PNSA tytułem Super Sprzedawcy w 2014 r., Robert Noworolski – współzałożyciel Quest Change Managers oraz Jakub Antlowiak – adwokat, który udzielał porad z zakresu wprowadzenia do umów z handlowcami zapisu o zakazie konkurencji.

Uczestnicy mieli też okazję wziąć udział w grywalizacji. Przez dwa dni zdobywali punkty (guldeny) poprzez aktywne uczestnictwo w Forum, rozwijając swoją postać w grze przygotowanej we współpracy z firmą Companion. Najlepsi na koniec otrzymali nagrody.

A co o Forum myślą jego uczestnicy? Otwarta formuła spotkania, miła atmosfera, ciekawa tematyka, prelegenci-praktycy, interesujące dyskusje, networking oraz dyżury ekspertów to ich zdaniem najmocniejsze punkty kongresu.

Dziękujemy za udział w tegorocznym Forum i zapraszamy za rok. Szykujemy kilka niespodzianek. Szczegółów szukajcie w kolejnych numerach „Szefa Sprzedaży”.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców
  • Gdzie szukać inspiracji do udoskonalania swoich umiejętności storytellingowych?
  • Jak sprawić, aby klient coś sobie wyobraził?
  • Dlaczego niektóre historie przykuwają uwagę, a niektóre zostają zapomniane?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.