• W jaki sposób hiperpersonalizacja i marketing konwersacyjny rozwinie się dzięki AI?
  • Dlaczego warto wykorzystać wideo, podcasty czy interaktywne treści w działaniach content marketingowych?
  • Jak dostosować treści i strategię SEO do aktualnych trendów i oczekiwań odbiorców?
Strategia Content & SEO w 2024 - integracja AI w marketingu cyfrowym

Nie ma skutecznego marketingu bez kreatywnego działania, ale też analizy danych i dobrego planu. Tworzenie strategii content marketingowej i SEO można określić jako budowanie długofalowej relacji z odbiorcami oraz planowanie działań związanych z algorytmami wyszukiwarek. Aby mieć pewność, że ta strategia sprawdzi się i przyniesie sukces na koniec roku, należy zweryfikować wszystkie zebrane dotąd dane o naszych odbiorcach, ich zachowaniach i potrzebach, zderzyć je z celami i założeniami firmy, a także dopasować do aktualnych trendów.

Automatyzuj, ale nie zastępuj

Według raportu edX Navigating the Workplace in the Age of AI, kadra kierownicza pomimo wdrażania sztucznej inteligencji, ciągle obawia się pozostania w tyle. Aż 79% argumentuje to strachem przed nieprzygotowaniem na zawodową przyszłość, której nie wyobrażają sobie bez umiejętności korzystania z AI . Dlatego nie jest zaskoczeniem, że AI1 dominuje w rozmowach na temat każdego obszaru digital marketingu. Szczególnie istotną rolę odgrywa w planowaniu strategii content marketingowej oraz SEO – należy się do niej odpowiednio przygotować.

Znaczenie AI w content marketingu stale rośnie, a technologia ta wykorzystywana jest jako wirtualny konsultant, który podsyła kreatywne pomysły, pomaga zredagować stworzone już treści czy zwiększyć ich efektywność. AI usprawnia także automatyzację samego procesu kreacji, np. poprzez tworzenie scenariuszy, konspektów czy dobieranie odpowiednich słów kluczowych content i SEO planów. Aż 60% marketerów twierdzi, że AI będzie działać jako asystent, który wspiera ich w wykonywaniu zadań, a 20% uważa, że sztuczna inteligencja przejmuje głównie zadania pomocnicze. Co ciekawe, marketerzy, którzy zdecydowali się na wdrożenie AI i automatyzacji do marketingu, o 95% częściej twierdzą, że ich strategia była w tym roku bardziej skuteczna. Porównują się tu do tych, którzy tego nie robią, to jest pomijają siłę nowych technologii2.

Nie należy jednak zapominać o tym, że oddanie całej kreacji w ręce AI i wyeliminowanie czynnika ludzkiego nie jest dobrym pomysłem. Najbardziej ryzykownym krokiem byłoby całkowite zastąpienie zespołu kreatywnego generatywnym AI. Również algorytmy wyszukiwarek, wykryłyby takie działanie, ponieważ promują przede wszystkim użyteczny i merytoryczny content odpowiadający na intencje użytkowników. Dobrze jest w tym przypadku pamiętać o podejściu content intelligence, które nie pomija czynnika ludzkiego, lecz bazuje na wsparciu sztucznej inteligencji. W zamian za odciążenie z realizacji wybranych zadań i przetwarzanie zbiorów danych, zyskuje się czas na kreatywną pracę.

Automatyzowanie powtarzalnych zadań to także świetny sposób na ogromne oszczędności czasu i pieniędzy. W naszej codziennej praktyce również korzystamy z zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI) i narzędzia automatyzujące, aby optymalizować nasze procesy. Szczególnie godny uwagi jest projekt, który zmienił sposób, w jaki przygotowujemy content – automatyczne generowanie konspektów artykułów. Dzięki synergii pomiędzy ChatemGPT a narzędziem Make.com, usprawniliśmy etap koncepcyjny, co przynosi znaczące oszczędności. Przy założeniu, że miesięcznie przygotowujemy nawet 30 artykułów, dzięki tej metodzie zaoszczędzimy do 240 godzin w skali roku. Szkice te są dostosowane do naszych potrzeb, zawierają kluczowe słowa, wybrane tematy oraz specjalistyczne informacje dostarczone przez ekspertów. Dzięki temu rozwiązaniu skracamy czas potrzebny na przygotowanie wysokiej jakości treści na nasz blog, co umożliwia nam skupienie się na tworzeniu unikatowych i kreatywnych materiałów.

Co świetnie sprawdzi się w planowaniu strategii content marketingowej na 2024 rok?

Hiperpersonalizacja i segmentacja

Personalizacja to za mało, teraz królować będzie hiperpersonalizacja – czyli wykorzystanie dużej ilości danych i technologii do tworzenia pogłębionych interakcji z odbiorcami na ich każdym etapie styku z marką. Klientocentryzm w tym przypadku będzie wiódł prym. Nie wystarczy już po prostu zasugerować np. produktów, które mogą się spodobać na podstawie skojarzeń z tagami odnoszącymi się do przeglądanych stron. Teraz użytkownicy będą chcieli otrzymać coś więcej, czyli np. rekomendację szminki w ich ulubionym odcieniu, z marki, którą preferują, a dodatkowo propozycja ta będzie dostosowana do pory roku czy okolicznościowych wydarzeń, które niebawem się odbędą. Gromadząc te dane i odpowiednio je segmentując, możemy dostarczać użytkownikom spersonalizowane komunikaty, począwszy od wspomnianych wcześniej rekomendacji produktowych, poprzez notyfikacje push, newslettery, SMS-y czy także content w postaci wpisów na bloga, jak również interakcji z chatbotem, który będzie swego rodzaju personalnym konsultantem.

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do projektowania UX oraz UI?

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do projektowania UX oraz UI?
  • Jakie są korzyści i wyzwania w zastosowaniu AI do projektowania interfejsów i doświadczeń użytkowników?
  • Jak efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję do projektowania doświadczeń użytkowników oraz interfejsów dla stron i sklepów internetowych?
  • Jakie wyzwania wiążą się z projektowaniem UX oraz UI ze sztuczną inteligencją i jak sobie z nimi radzić?
Czytaj więcej

Zakup oprogramowania w chmurze ‑ na co zwrócić uwagę? Wskazówki prawnika

Zakup oprogramowania w chmurze - na co zwrócić uwagę? Wskazówki prawnika
  • Czym jest oprogramowanie SaaS?
  • Jaki jest charakter prawny umowy w modelu SaaS?
  • Co zawrzeć w jej treści?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.