Często sprzedaż i marketing postrzegane są jako dziedziny niemające ze sobą za wiele wspólnego. W rzeczywistości jest im bardziej po drodze, niż mogłoby się wydawać. Działania prowadzone przez dział marketingu to świetna okazja, aby pozyskać szczegółowe informacje o klientach.

Ostatnio zetknęłam się z sytuacją, która pokazała mi, że działy sprzedaży i marketingu w wielu firmach wciąż nie wychodzą sobie naprzeciw i nie wykorzystują w pełni posiadanych danych. Efektem tego jest np. brak personalizacji komunikacji skierowanej do klientów. Otrzymałam od mojego operatora komórkowego maila z ofertą, która wydała mi się zachęcająca. Po sprawdzeniu szczegółów okazało się, że oferta jest dostępna, ale tylko dla nowych abonentów. Dlaczego jako stały klient dostałam taki mailing? Czy nie bardziej efektywne byłoby kierowanie mniejszej liczby komunikatów, ale takich, które odpowiadają aktualnej sytuacji i potrzebom grupy docelowej?

1st party data

Firmy mogą korzystać z różnego rodzaju źródeł danych o klientach aktywnych w internecie, tzw. 1st, 2nd i 3rd party data. Przez badanie aktywności odwiedzających stronę internetową (np. odwiedzane podstrony, dokonane zakupy, przeglądane produkty) gromadzone są dane 1st party, które umożliwiają personalizowanie komunikacji kierowanej do danej osoby. Są to dane kolekcjonowane przez firmę w zakresie działań własnych, np. przez listy mailingowe, formularze dostępne na stronie, ankiety, CRM, call center.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.