Wykorzystanie smartfonów czy tabletów w pracy handlowca staje się codziennością. Także wśród klientów, nie tylko tych najmłodszych, urządzenia te cieszą się coraz większą popularnością. Zauważyli to twórcy aplikacji mobilnych, oferując rozwiązania przygotowane z myślą o działach sprzedaży.

Aplikacje mobilne powstały w odpowiedzi na rosnącą potrzebę mobilności działań biznesowych – są one obecnie nie tyle dodatkiem, co niezbędnym narzędziem dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Głównym zadaniem aplikacji mobilnych w działach sprzedaży jest zwiększanie efektywności wizyt przedstawicieli handlowych u klientów, a długofalowo – optymalizacja działań sprzedażowych. Aplikacje mają ułatwiać zarządzanie zespołem mobilnych pracowników, a także poziomem realizacji ich celów sprzedażowych bezpośrednio z siedziby firmy.

Wykorzystanie aplikacji w pracy handlowca i działu sprzedaży

Kluczowym założeniem dostępnych na rynku systemów mobilnych wykorzystywanych w działach sprzedaży jest wspieranie przedsiębiorstw w rozwoju kanałów sprzedaży. Rozwiązania mobilne umożliwiają bezpieczny i w pełni zautomatyzowany proces obsługi zamówień, a to przekłada się na redukcję kosztów operacyjnych oraz częstotliwości występowania błędów typowych dla obsługi manualnej. Wiele aplikacji oferuje stały dostęp do kluczowych informacji sprzedażowych, np. stanów magazynowych czy aktualnych promocji, dzięki czemu handlowiec ma pewność, że prezentowana klientowi oferta jest w pełni aktualna. Z kolei kadra menedżerska może na bieżąco śledzić postępy konkretnego handlowca dzięki dostępowi do zaawansowanych analiz i raportów, co optymalizuje zarządzanie sprzedażą w firmie. W praktyce oznacza to dla przedstawiciela konieczność regularnego wypełniania ankiet oraz sprawozdań, pozwala jednak budować lepsze relacje z klientami.

Aplikacja na zamówienie

Przedsiębiorstwa mają różne potrzeby i oczekiwania wobec aplikacji mobilnych. Wynika to m.in. ze specyfiki prowadzonej działalności, wielkości czy struktury organizacyjnej. Jeżeli żadna z ogólnie dostępnych aplikacji nie oferuje funkcji istotnych z punktu widzenia firmy, można zlecić jej opracowanie specjalnie dla naszego działu. W takim przypadku warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Platforma do sprzedaży B2B ‑ zagrożenie czy ułatwienie?

Platforma do sprzedaży B2B - zagrożenie czy ułatwienie?
  • Czym są i jak działają platformy B2B?
  • Jaką platformę należy wybrać, aby osiągnąć jak najwyższe wyniki?
  • Jakie funkcje powinien mieć skuteczny system B2B i które z nich sprawdzą się w twojej firmie?
Czytaj więcej

Kompetencje warte... klienta

Kompetencje warte... klienta
  • Jakich umiejętności szukać u telemarketerów, a jakich u pracowników działu obsługi klienta?
  • Które umiejętności powinny być wspólne u kandydatów na oba te stanowiska?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama