• Jakie działania wdrożyć, gdy konwersja w e-sklepie spada?
  • Na czym polega audyt UX?
  • Jakie są źródła wiedzy podczas audytu UX?
Audytor UX w świecie e-commerce

Marzec 2020 r. i ogłoszona wówczas pandemia stanowią jeden z punktów zwrotnych dla rynku e-commerce. Z badań przeprowadzonych przez Gemius Polska wynika bowiem, że w ubiegłym roku nastąpił znaczący wzrost odsetka internautów deklarujących dokonywanie zakupów online z poziomu 62% w 2019 r. do 73% w tamtym roku. Okresowe lockdowny stały się wówczas silnym bodźcem, który popchnął nawet tych niezdecydowanych na tego typu transakcje w kierunku wszelkiego rodzaju sklepów internetowych, gdy zamknęły się przed nimi drzwi sklepów stacjonarnych.

Tempo tych zmian było tak samo oszałamiające dla samego sektora sprzedaży, ponieważ praktycznie z dnia na dzień trzeba było zastosować rozwiązania cyfrowe, zamieniając handel w lokalu na e-sklep, w którym sprzedażą rządzą nieco inne reguły, niż te związane z rozmieszczeniem stoisk czy ekspozycją towaru na półkach. Witamy w świecie e-commerce...

Postawmy sobie e-sklep

Przejście na model e-sprzedaży to krok wymagający odpowiedniego przygotowania infrastruktury, czyli postawienia e-sklepu w formie przeglądarkowej albo jako aplikacji do dokonywania zakupów. Wiąże się to z decyzją, kto będzie wykonawcą takiej usługi, a do wyboru są opcje, takie jak m.in. znajomy programista albo grafik, który zadba o efekty wizualne, które powinny przyciągnąć klientów. Jednak słowo „powinny” gra tutaj zasadniczą rolę. Na jednej szali leży bowiem rentowność sprzedaży, a na drugiej jedynie domysły i przypuszczenia!

Myślenie życzeniowe to częsta pułapka w świecie digitalu. Zdarza nam się bazować na własnych założeniach, licząc, że bliżej nieokreślony efekt wow powali na nogi konsumentów i w magiczny sposób sprawi, że zaczną oni kupować bez opamiętania, gdy tylko zobaczą atrakcyjne zdjęcia, sympatyczne animacje i żywą kolorystykę e-sklepu. Jednocześnie kusi nas perspektywa niskobudżetowej transformacji, ponieważ wydawanie pieniędzy na bardziej rozbudowany projekt wydaje się nieuzasadnione, skoro wszystko się świeci i muzyka gra!

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 60/2022

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej
  • # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 60/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest opłacalna? Poznaj 38 KPIsów, które faktycznie działają.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.