• Jakie są najczęstsze obiekcje handlowców związane z social sellingiem?
  • Dlaczego warto, aby na początkowych etapach ścieżki zakupowej klienta działy sprzedaży i marketingu połączyły siły?
  • Jak wdrożyć w firmie program social sellingu?
Co handlowcy myślą o social sellingu? (i dlaczego to nieprawda)

Czy wszystko da się sprzedać w mediach społecznościowych? Jako narzędzie marketingowe są one dziś wykorzystywane do wielu celów: promocji, rekrutacji czy pozyskiwania klientów. Aby jednak nasze działania wspierały biznes, powinny być częścią dobrze przemyślanej strategii. Jak przekonać do tego handlowców? Przede wszystkim wtajemniczając ich w cały proces.

Pierwsze zderzenie handlowców z social sellingiem na szkoleniach i indywidualnych konsultacjach okazuje się zwykle twardym lądowaniem. Często słyszę od uczestników spotkań, że to marketing bullshit i że nie mają czasu na promocyjny bełkot. Trudno puszczać takie komentarze mimo uszu. Jeżeli chcemy wprowadzić social selling do firmy jako stały element strategii sprzedaży, powinniśmy zacząć od najtrudniejszego zadania: trzeba sprawić, by handlowcy uwierzyli, że takie działania mają sens. Jak to zrobić? Zacznijmy od rozpoznania problemu.

Obiekcje handlowców

W mojej agencji każde wdrożenie długofalowych działań social sellingowych zaczynamy od szkolenia. To moment, gdy mamy okazję porozmawiać z osobami, które będą promowały firmę w mediach społecznościowych. Możemy poznać poziom ich wiedzy, zaszczepić w nich zainteresowanie mediami społecznościowymi (m.in. serwisem LinkedIn, który wykorzystujemy w naszej pracy), a przede wszystkim rozwiać wątpliwości.

Podczas większości szkoleń, w których uczestniczą handlowcy, słyszę podobne obiekcje:

  • „Jak mam sprzedawać usługę B2B w internecie, to nie e-commerce!”.
  • „Nasi klienci nie kupują impulsywnie, to długi proces zakupowy”.
  • „Klient analizuje aspekty techniczne, nie chce czytać miałkich treści”.
  • „Nie mam czasu na marketing”.

To tylko kilka przykładów. Te wszystkie argumenty pokazują, że tak naprawdę nasi handlowcy nie wiedzą, jak działa social selling. Oczywiście, na potrzeby tego artykułu uogólniam – znam również osoby, które zajmują się sprzedażą i od początku świetnie rozumiały, jak to działa. Chcę jednak zwrócić uwagę na znaczenie tych wszystkich wątpliwości. Warto je rozwiewać już na samym początku – cierpliwie wysłuchać, rzeczowo uargumentować i upewnić się, że wszyscy rozumieją, jak działa social selling i do czego ma służyć waszej firmie. Z mojego doświadczenia wynika, że to podstawa sukcesu. Bardzo ważne jest też, aby pracownicy czuli, że mają realne wsparcie swojego szefa. Jego zaangażowanie w program może okazać się przełomowe, gdy pojawi się spadek motywacji lub trudniejsze wyzwanie związane z realizacją celu.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 60/2022

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej
  • # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 60/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest opłacalna? Poznaj 38 KPIsów, które faktycznie działają.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.