W biznesie ludzie borykają się z wieloma trudnymi i złożonymi problemami, które często na pierwszy rzut oka wydają się nierozwiązywalne. Jednocześnie od menedżerów czy dyrektorów oczekuje się działania – i to skutecznego. Rodzi się zatem pytanie: co trzeba zrobić, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie?

Sukces kryje się w trafnej diagnozie sytuacji. Należy więc zidentyfikować główne przyczyny zaistniałych trudności, a następnie skupić się na ich wyeliminowaniu. Niestety, często się zdarza, że firmy diagnozują problem – ale błędnie. Inwestują potem dużo czasu i pieniędzy we wdrażanie – jak się łatwo domyślić – niewłaściwych rozwiązań, a w konsekwencji na tym tracą.

Zdarza się też, że ludzie nie robią zbyt wiele, żeby dobrze przemyśleć problem. Nie chcą się zajmować trudnościami lub analizują je pobieżnie. Szukają wymówek, by tłumaczyć swoje lenistwo, ignorancję, złą organizację pracy. Prowadzi to do wybierania prowizorycznych rozwiązań, które nie przynoszą pożądanych zmian.

Wnikliwy obserwator jest w stanie wskazać po kilka przykładów sytuacji, w których podejmuje się złe decyzje czy proponuje nietrafione rozwiązania. Wyobraźmy sobie, że w ciągu roku połowa pracowników zespołu handlowego odchodzi do konkurencji, a na ich miejsce zatrudnia się innych. Można im teraz zaproponować lepszy system motywacyjny, podwyżkę, wsparcie mentora, szkolenia, jednak te rozwiązania nie będą skuteczne, jeśli problem tkwi w sposobie zarządzania czy złej atmosferze. Inny przykład: spada sprzedaż produktu X, firma inwestuje w akcję promocyjną, która nie odnosi skutku. Jeśli problemem jest to, że produkt X przestał być atrakcyjny na rynku (bo jest przestarzały), należałoby raczej go unowocześniać, a tym samym dopasowywać się do potrzeb rynku.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.