Lockdown w Wielkiej Brytanii trwa już niemal dwa miesiące. Obecnie brytyjski rząd stopniowo ogranicza restrykcje, jednak powrót do normalnego funkcjonowania z pewnością nie nastąpi błyskawicznie. Skutki przymusowej izolacji odczuwa również branża whisky – większość szkockich destylarni wstrzymała lub w znaczącym stopniu ograniczyła działalność, a część wytwarzany przez siebie alkohol przeznacza do produkcji środków dezynfekujących. Zmniejszenie podaży szkockiej whisky w 2020 roku będzie miał niebagatelny wpływ na rynek w kilkunastoletniej perspektywie.

Według najnowszych danych Scotch Whisky Association aż 87% producentów szkockiej whisky operuje obecnie w ograniczonym zakresie lub całkowicie zaprzestało produkcji.

– Obecna sytuacja z pewnością spowoduje znaczący spadek podaży szkockiej whisky w bieżącym roku. Jednocześnie nic nie wskazuje na to, żeby popyt na whisky miał spadać proporcjonalnie. Wręcz przeciwnie, dostępne dane pokazują, że koronawirus nie wpłynął negatywnie na zainteresowanie konsumentów szkocką whisky – mówi Krzysztof Maruszewski, Prezes Stilnovisti. – Za kilka lub nawet kilkanaście lat może się okazać, że producentom brakuje whisky w określonym wieku. Prawdopodobnie zaobserwujemy wtedy jeszcze większy zwrot w kierunku wypuszczania na rynek whisky bez jego oznaczenia (tzw. No Age Statement), ale jednocześnie znaczący wzrost cen rzadkich whisky w pożądanym wieku – dodaje CEO Stilnovisti.

Ze względu na tak niską produkcję, whisky destylowana w 2020 roku będzie znacznie rzadziej spotykana, a przez to bardziej pożądana przez kolekcjonerów i będą oni skłonni zapłacić wyższą cenę za beczki właśnie z tego roku.

Jednocześnie rynek inwestycyjnych, rzadkich wydań whisky po raz kolejny udowodnił swoją odporność na kryzysy gospodarcze. Dom aukcyjny Bonhams Hong Kong’s podzielił się optymistycznym podsumowaniem aukcji online „Fine and Rare Wine & Whisky”. Daniel Lam, dyrektor Bonhams Hong Kong zwrócił uwagę na duży udział młodych kolekcjonerów w aukcji – niemal połowa licytujących podczas aukcji była w wieku poniżej 40 lat. Nowe pokolenie koneserów whisky jest coraz bardziej aktywne na rynku, a ich zainteresowanie jeszcze bardziej zwiększy popyt na rzadkie edycje whisky w nadchodzących latach.

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Co handlowcy myślą o social sellingu? (i dlaczego to nieprawda)

SS_52_78.jpg
  • Jakie są najczęstsze obiekcje handlowców związane z social sellingiem?
  • Dlaczego warto, aby na początkowych etapach ścieżki zakupowej klienta działy sprzedaży i marketingu połączyły siły?
  • Jak wdrożyć w firmie program social sellingu?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 52/2020

Rozbudowa bazy mailingowej kampania VIP SALE

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 52/2020

OR większy o 400%, a CTR o 250% w sklepie Deni Cler Milano za sprawą marketing automation

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama