Systemy GIS (Geographic Information System – System Informacji Geograficznej) oferują bogate narzędzia analityczne do przetwarzania danych, które coraz częściej wspomagają menedżerów w podejmowaniu kluczowych decyzji.
Geomarketing wykorzystywany jest od dawna, jednak wysokie koszty specjalistycznego oprogramowania oraz pozyskiwania danych skutecznie ograniczały jego używanie tylko do największych firm oraz instytucji. Ciągły postęp technologiczny w sektorze IT sprawia jednak, że koszty te stopniowo maleją. Duży przełom stanowiło pojawienie się na rynku map interaktywnych (np. Google Maps w 2005 roku). Wówczas w świadomości szerokiego grona odbiorców pojawiła się możliwość wykorzystania map do wspomagania zarządzania, m.in. przez wszechstronną wizualizację i analizę danych.
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.