Wyobraźmy sobie następującą sytuację: klient eksportowy złożył zapytanie u handlowca. Ten sporządził ofertę cenową i wysłał ją do klienta. Oferta została zaakceptowana i ruszyła produkcja zamówienia. Po upływie określonego czasu gotowy towar znalazł się w magazynie eksportera. Handlowiec poinformował klienta, że zamówienie jest gotowe i czeka na odbiór. Klient natomiast stwierdził, że nie odbierze towaru i to eksporter ma wysłać gotowe produkty na swój koszt. Po wymianie kilku e-maili i przeprowadzeniu rozmów telefonicznych sytuacja pozostaje nierozwiązana… Dlatego tak ważne – szczególnie w sprzedaży eksportowej – jest przywiązywanie wagi do jednoznacznego informowania klientów, w jaki sposób dojdzie do przekazania zamówionych towarów.

Zasady INCOTERMS (INternational COmmercial TERMS), określane również jako Międzynarodowe Reguły Handlu, to zbiór reguł, które określają, jak będzie realizowana sprzedaż towarów (usługi nie podlegają tym zasadom). Reguły te mają charakter międzynarodowy i ogólnoświatowy, a ich największą zaletą jest fakt, że w każdym kraju są rozumiane dokładnie tak samo i nie ma żadnych wątpliwości, kto i na jakich zasadach powinien dostarczyć towar – jeśli tylko odpowiedni zapis znajdzie się w ofercie lub na fakturze. Wersją aktualnie obowiązującą jest INCOTERMS 2010. Międzynarodowe Reguły Handlu składają się obecnie z czterech głównych grup oznaczonych literami: E, F, C i D.

Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak podzielić tort?

Jak podzielić tort?
  • Co pizza i tort mają wspólnego z negocjacjami?
  • Na czym polegają perspektywa siły i perspektywa sprawiedliwości?
  • Dlaczego tak trudno jest określić właściwy przedmiot negocjacji?
Czytaj więcej

Motywacja w procesie zarządzania zasobami ludzkimi

Motywacja w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
  • Dlaczego znalezienie odpowiednich motywatorów jest takie ważne?
  • Jakie są fazy rozwoju pracownika?
  • O czym mówią prawa Yerkesa-Dodsona i co mają wspólnego z motywacją?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.