• Co ma wspólnego budowanie marki osobistej z wanną?
  • Dlaczego niektórzy handlowcy przy budowaniu marki osobistej zachowują się jak dziekan Zajączek z filmu „Chłopaki nie płaczą”?
  • Po co handlowcowi budowanie marki osobistej, skoro on ma tylko sprzedać?
Jak budować markę osobistą handlowca? Skuteczne rady z książek

Nie zapomnę prelekcji Wojciecha Herry, który zobrazował, jak wygląda sprzedaż na przykładzie wanny. Wanna to twoja firma. Woda w wannie obrazuje twoich klientów: na dole są ci, którzy płacą najmniej, na górze ci, którzy płacą najwięcej. Kiedy budujesz markę osobistą, ludzie zaczynają cię kojarzyć. Przestajesz mieć moce przerobowe, aby obsłużyć wszystkich klientów. I co się dzieje? Wanna się przelewa. Co powinieneś wtedy zrobić? Wyjąć korek z wanny, czyli innymi słowy – podnieść ceny. Ci, którzy płacili najmniej (i niejednokrotnie byli najbardziej roszczeniowi) „wypływają” przez otwór w wannie. Na ich miejsce napływają nowi, którzy płacą więcej.

Do tego właśnie służy budowanie marki osobistej – żebyś mógł decydować, jakich klientów obsługujesz.

Dlaczego jeszcze warto budować markę osobistą?

Najlepszym argumentem są dane z badań. Umieściła je Angelika Chimkowska w książce „Autentyczny personal branding” (bardzo polecam tę pozycję).

5 razy klient spotka się z treścią marki, zanim spotka się z przedstawicielem handlowym (CMO Council)

67% klientów podejmuje decyzję zakupową, zanim spotka się ze sprzedawcą (CEB Global)

88% klientów sprawdza firmę online przed podjęciem decyzji (Raport State of Social Selling Brand 24)

92% nabywców usuwa maile lub wiadomości głosowe od nieznanych osób (Accenture)

82% kupujących co najmniej pięć razy miało styczność z treściami od dostawcy, który finalnie wygrał (Forrester)

Innymi słowy – jeśli chcesz, aby klient kupował od ciebie, powinien znać ciebie i to, czym się zajmujesz, a także mieć przekonanie o tym, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu (i to zanim wypije z tobą pierwszą kawę). Warto zatem pisać teksty edukujące twojego klienta i publikować je w mediach społecznościowych. Taki tekst to też naoczny dowód, że jesteś ekspertem w tym, co robisz.

Jak pisać treści eksperckie, by nie zanudzić swoich odbiorców?

No dobra... siadamy i piszemy. Tylko o czym? I jak pisać, by czytelnicy nie zasnęli po drugim zdaniu? Jak opowiadać ciekawe historie? Na pomoc przychodzi książka „Przyczepne historie” Chipa i Dana Heath i akronim sukces (w storytellingu), który został przetłumaczony tak:

 

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.