• Dlaczego przejmowanie odpowiedzialności za niepowodzenia zespołu należy do powinności lidera?
  • Jak pracować z porażką, by szef i zespół przetrwali ją i stali się mocniejsi?
  • Na co postawić w zespole, by po niepowodzeniu odnieść sukces?
Jak nie być szefem, który przypisuje sobie wyłącznie sukcesy?

Raz na wozie, raz pod wozem – to przysłowie przestrzega nas, że los bywa zmienny i że raz może nam się poszczęścić, a innym razem możemy mieć pecha. W biznesie jest dokładnie tak samo. Czasami zespoły odnoszą spektakularne sukcesy, ale często pojawiają się także porażki. Gdzie w tym wszystkim jest lider? Może trafniej byłoby zapytać: „Gdzie w tym wszystkim POWINIEN być lider?”. O ile odpowiedź z pozoru wydaje się stosunkowo prosta, o tyle – kiedy przyjrzymy się temu zagadnieniu bliżej – już nie jest ona tak oczywista. Inaczej sprawa wygląda bowiem w przypadku sukcesu, a inaczej, kiedy lider mierzy się z porażką swojego zespołu, a tym samym również ze swoją.

Sukces niesie za sobą wiele przywilejów, pochwał i motywację do dalszego działania. Cieszą się wszyscy w organizacji, a szef zespołu, który odniósł sukces, chodzi z wysoko podniesioną głową, zyskuje szacunek, uznanie i lepszą pozycję w firmie. Porażka sprawia, że motywacja spada, pojawiają się lęk i niepewność, co będzie dalej. Dla samego menedżera to sytuacja, w której z jednej strony nie wie, jak zachowają się wyżsi w hierarchii przełożeni, a z drugiej świadomość, że pojedynczej osobie łatwiej jest otrząsnąć się po porażce niż zespołowi, sprawia, że najchętniej przyjąłby całą winę na siebie. Gdy jednak w samotności będzie przeżywać porażkę, nie rozwinie członków zespołu, nie zahartuje ich na ewentualne kolejne niepowodzenia. Oznacza to, że musi wraz z zespołem przeanalizować sytuację i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Dodatkowo musi pomóc pracownikom przetrwać trudny okres związany z porażką – a to nie zawsze jest proste. Co zatem po kolei powinien zrobić szef?

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 65/2022

Benchmarking i reengineering – stare koncepcje, nowe spojrzenie

Benchmarking i reengineering – stare koncepcje, nowe spojrzenie

W obliczu niestabilnej sytuacji gospodarczej i rynkowej, menedżerowie muszą sobie uświadomić konieczność ciągłych modyfikacji form dialogu i przejścia od konfrontacji do szeroko pojętej komunikacji, koordynacji i negocjacji na zasadach współodpowiedzialności, kreowania nowej kultury zarządczej. Świat się zmienia, a kluczem do pozostania konkurencyjnym jest odpowiednia reakcja. Wsparta sprawdzonymi metodami i narzędziami, jak reengineering i benchmarking, które mają na celu poprawę procesów i funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 65/2022

Kiedy tak naprawdę warto wdrożyć system ERP?

Kiedy tak naprawdę warto wdrożyć system ERP?

Ostatnie lata przyniosły ogromną popularność zintegrowanym systemom do zarządzania i planowania w przedsiębiorstwie. Dzieje się tak dlatego, że informacja, którą są w stanie wygenerować staje się kluczowym zasobem przedsiębiorstwa. Samo wdrożenie systemu klasy ERP nie jest łatwe, a niejednokrotnie zajmuje sporo czasu. Warto odpowiedzieć sobie zatem na pytanie, kiedy organizacja powinna pomyśleć o tego typu projekcie.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.