• Dlaczego firma powinna być obecna w mediach społecznościowych?
  • Jak zaplanować działania z wykorzystaniem mediów społecznościowych, aby były przydatnym narzędziem pracy, a nie rozpraszaczem?
  • Dlaczego warto wdrożyć w firmie politykę korzystania z mediów społecznościowych?
Media społecznościowe: narzędzie pracy a nie rozpraszacz

Media społecznościowe są znaczącą częścią codziennego życia dla wielu ludzi. Mogą być wykorzystywane do bardzo różnych celów i charakteryzują się wysokim stopniem interakcji pomiędzy użytkownikami, wykorzystując rozbudowane techniki komunikacji. Istnieje kilka definicji mediów społecznościowych, jedną z nich jest ta autorstwa A.M. Kaplana i M. Haenleina, którzy opisują social media jako „grupę internetowych aplikacji, opartych na ideologicznych i technologicznych fundamentach Web 2.0, pozwalających na tworzenie i wymianę treści pochodzących od użytkowników”1. Możemy do nich zaliczyć różne portale społecznościowe, ale również e-społeczności na forach internetowych, blogi internetowe, wirtualne społeczności zainteresowane konkretną tematyką, ministrony internetowe skupiające użytkowników, społeczności tworzące różnego typu treści, jak np. YouTube czy Quora.

Firmy mogą wykorzystywać te wirtualne społeczności w celu rozwijania relacji z klientami i influencerami, angażując się w dwustronną interakcję w czasie rzeczywistym, w tym odpowiadając na zapytania, publikując i dystrybuując oryginalne treści przekazujące wiedzę specjalistyczną, które są dodatkową wartością dla klientów.

Organizacje nieuwzględniające środków masowego przekazu w swojej strategii biznesowej narażają się na utratę znaczenia na rynku. Nawet tradycyjne firmy są na ogół obecne w mediach społecznościowych. Coraz więcej włącza je w ramy procesów planowania strategicznego, w tym rekrutacji, szkoleń, rozwoju oraz w celu wpływania na zmiany organizacyjne. Dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych firmy mogą obniżyć koszty szkoleń i zwiększyć samodzielny rozwój pracowników oraz ciągłe doskonalenie umiejętności. Social media można również wykorzystać do wzmocnienia kultury organizacyjnej lub do jej zmiany poprzez komunikację, a także mogą być wykorzystywane w działaniach związanych z employer brandingiem.

Rosnące znaczenie kanałów społecznościowych oraz szeroki zakres ich możliwości spowodowały, że coraz więcej zarządzających firmami ma obawy, jak wdrożyć je do działań biznesowych, aby ich wykorzystywanie nie odrywało pracowników od obowiązków służbowych, a ponadto, aby prowadzona komunikacja, działania marketingowe czy też procesy social sellingowe były umiejętnie wykorzystywane.

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 63/2022

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystyki. Są one obecne tuż za naszym rogiem i na wyciągnięcie ręki – w naszych smartfonach. Coraz więcej sieci handlowych inwestuje w autonomiczne punkty i najlepsze doświadczenia klienta. To, czego oczekują konsumenci, to przede wszystkim wygoda. Czynnik ten determinuje wymagania stawiane detalistom, takie jak przyjazne dostawy i zwroty, rekomendacje czy onboarding nowych funkcjonalności. Z perspektywy sprzedawcy ważny jest również optichannel, czyli wybrany przez konsumenta punkt kontaktu z marką.

Czytaj więcej

Jak skutecznie komunikować się z szefem w trudnych sytuacjach?

Jak skutecznie komunikować się z szefem w trudnych sytuacjach?
  • Jak komunikować przełożonym napotkane trudności?
  • Jak prowadzić rozmowę z trudnym szefem?
  • Jak powinna przebiegać rozmowa o ciężkich i drażliwych tematach?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.