• Dlaczego firma powinna być obecna w mediach społecznościowych?
  • Jak zaplanować działania z wykorzystaniem mediów społecznościowych, aby były przydatnym narzędziem pracy, a nie rozpraszaczem?
  • Dlaczego warto wdrożyć w firmie politykę korzystania z mediów społecznościowych?

Media społecznościowe są znaczącą częścią codziennego życia dla wielu ludzi. Mogą być wykorzystywane do bardzo różnych celów i charakteryzują się wysokim stopniem interakcji pomiędzy użytkownikami, wykorzystując rozbudowane techniki komunikacji. Istnieje kilka definicji mediów społecznościowych, jedną z nich jest ta autorstwa A.M. Kaplana i M. Haenleina, którzy opisują social media jako „grupę internetowych aplikacji, opartych na ideologicznych i technologicznych fundamentach Web 2.0, pozwalających na tworzenie i wymianę treści pochodzących od użytkowników”1. Możemy do nich zaliczyć różne portale społecznościowe, ale również e-społeczności na forach internetowych, blogi internetowe, wirtualne społeczności zainteresowane konkretną tematyką, ministrony internetowe skupiające użytkowników, społeczności tworzące różnego typu treści, jak np. YouTube czy Quora.

Firmy mogą wykorzystywać te wirtualne społeczności w celu rozwijania relacji z klientami i influencerami, angażując się w dwustronną interakcję w czasie rzeczywistym, w tym odpowiadając na zapytania, publikując i dystrybuując oryginalne treści przekazujące wiedzę specjalistyczną, które są dodatkową wartością dla klientów.

Organizacje nieuwzględniające środków masowego przekazu w swojej strategii biznesowej narażają się na utratę znaczenia na rynku. Nawet tradycyjne firmy są na ogół obecne w mediach społecznościowych. Coraz więcej włącza je w ramy procesów planowania strategicznego, w tym rekrutacji, szkoleń, rozwoju oraz w celu wpływania na zmiany organizacyjne. Dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych firmy mogą obniżyć koszty szkoleń i zwiększyć samodzielny rozwój pracowników oraz ciągłe doskonalenie umiejętności. Social media można również wykorzystać do wzmocnienia kultury organizacyjnej lub do jej zmiany poprzez komunikację, a także mogą być wykorzystywane w działaniach związanych z employer brandingiem.

Rosnące znaczenie kanałów społecznościowych oraz szeroki zakres ich możliwości spowodowały, że coraz więcej zarządzających firmami ma obawy, jak wdrożyć je do działań biznesowych, aby ich wykorzystywanie nie odrywało pracowników od obowiązków służbowych, a ponadto, aby prowadzona komunikacja, działania marketingowe czy też procesy social sellingowe były umiejętnie wykorzystywane.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 51/2020

Let them talk, czyli społeczny dowód słuszności w praktyce

ECOM_14_20.jpg
  • Co daje nam społeczny dowód słuszności?
  • Jak wykorzystać go w swoim biznesie?
  • Jak kreatywnie podejść do tematu?
Czytaj więcej

Zarządzanie w środowisku ciągłego kryzysu

SS_51_54.jpg
  • Czy praca w sprzedaży uodparnia na sytuacje kryzysowe, takie jak obecna pandemia?
  • Czego menedżer sprzedaży może się nauczyć od dowódcy armii?
  • Przez jakie fazy zachowania przechodzi większość osób w długotrwałej sytuacji kryzysowej?
Czytaj więcej

Mylić się jest rzeczą ludzką, ale...

SS_51_50.jpg
  • Jak handlowcy zniechęcają klientów do firmy i jej produktów?
  • Jak zapobiegać takim sytuacjom?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama