• Dlaczego firma powinna być obecna w mediach społecznościowych?
  • Jak zaplanować działania z wykorzystaniem mediów społecznościowych, aby były przydatnym narzędziem pracy, a nie rozpraszaczem?
  • Dlaczego warto wdrożyć w firmie politykę korzystania z mediów społecznościowych?

Media społecznościowe są znaczącą częścią codziennego życia dla wielu ludzi. Mogą być wykorzystywane do bardzo różnych celów i charakteryzują się wysokim stopniem interakcji pomiędzy użytkownikami, wykorzystując rozbudowane techniki komunikacji. Istnieje kilka definicji mediów społecznościowych, jedną z nich jest ta autorstwa A.M. Kaplana i M. Haenleina, którzy opisują social media jako „grupę internetowych aplikacji, opartych na ideologicznych i technologicznych fundamentach Web 2.0, pozwalających na tworzenie i wymianę treści pochodzących od użytkowników”1. Możemy do nich zaliczyć różne portale społecznościowe, ale również e-społeczności na forach internetowych, blogi internetowe, wirtualne społeczności zainteresowane konkretną tematyką, ministrony internetowe skupiające użytkowników, społeczności tworzące różnego typu treści, jak np. YouTube czy Quora.

Firmy mogą wykorzystywać te wirtualne społeczności w celu rozwijania relacji z klientami i influencerami, angażując się w dwustronną interakcję w czasie rzeczywistym, w tym odpowiadając na zapytania, publikując i dystrybuując oryginalne treści przekazujące wiedzę specjalistyczną, które są dodatkową wartością dla klientów.

Organizacje nieuwzględniające środków masowego przekazu w swojej strategii biznesowej narażają się na utratę znaczenia na rynku. Nawet tradycyjne firmy są na ogół obecne w mediach społecznościowych. Coraz więcej włącza je w ramy procesów planowania strategicznego, w tym rekrutacji, szkoleń, rozwoju oraz w celu wpływania na zmiany organizacyjne. Dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych firmy mogą obniżyć koszty szkoleń i zwiększyć samodzielny rozwój pracowników oraz ciągłe doskonalenie umiejętności. Social media można również wykorzystać do wzmocnienia kultury organizacyjnej lub do jej zmiany poprzez komunikację, a także mogą być wykorzystywane w działaniach związanych z employer brandingiem.

Rosnące znaczenie kanałów społecznościowych oraz szeroki zakres ich możliwości spowodowały, że coraz więcej zarządzających firmami ma obawy, jak wdrożyć je do działań biznesowych, aby ich wykorzystywanie nie odrywało pracowników od obowiązków służbowych, a ponadto, aby prowadzona komunikacja, działania marketingowe czy też procesy social sellingowe były umiejętnie wykorzystywane.

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Co handlowcy myślą o social sellingu? (i dlaczego to nieprawda)

SS_52_78.jpg
  • Jakie są najczęstsze obiekcje handlowców związane z social sellingiem?
  • Dlaczego warto, aby na początkowych etapach ścieżki zakupowej klienta działy sprzedaży i marketingu połączyły siły?
  • Jak wdrożyć w firmie program social sellingu?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 52/2020

Rozbudowa bazy mailingowej kampania VIP SALE

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 52/2020

OR większy o 400%, a CTR o 250% w sklepie Deni Cler Milano za sprawą marketing automation

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama