• W który z kanałów społecznościowych najbardziej opłaca się zainwestować w sprzedaży B2B?
  • Od czego zacząć planowanie strategii działań w social mediach?

Social selling z roku na rok i z konferencji na konferencję coraz bardziej pomaga w sprzedaży. Do topowych mediów społecznościowych w sprzedaży kierowanej do biznesu zaliczamy LinkedIn, Facebooka oraz GoldenLine. Coraz częściej możemy również zauważyć, że komunikacja do B2B zaczyna odbywać się na Instagramie oraz YouTubie. W którym z tych kanałów znajdę Ciebie i Twoją firmę?

Garść statystyk:

– 88 proc. konsumentów ufa opiniom internetowym innych konsumentów, tak samo jak ufają rekomendacjom z osobistych kontaktów (BrightLocal)1;

– 84 proc. konsumentów szuka potwierdzenia swojej decyzji zakupowej w social mediach (Awario)2;

– Konsumenci są o 71 proc. bardziej skłonni do dokonania zakupu na podstawie wzmianek w mediach społecznościowych (Hubspot)3.

Rozważania na tym etapie nie powinny dotyczyć tego, czy inwestować w obecność w social mediach i sam social selling, tylko tego, w który z tych kanałów inwestować i jak go odpowiednio użyć.

Które medium społecznościowe jest najlepsze?

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, który kanał w social mediach jest najlepszy do prowadzenia komunikacji B2B. W celu wybrania odpowiedniego medium musimy zapoznać się z nimi wszystkimi i dopasować je do przyjętej strategii i założonych celów. Każdy z nich działa trochę inaczej i być może nie każdy z nich będzie odpowiadał konkretnej firmie. O ile profil na LinkedIn jest dość uniwersalny, o tyle już na Instagramie działania w kontekście pozyskiwania leadów w obszarze B2B będą wymagały dobrego pomysłu, większego nakładu pracy i z pewnością dostępu do większego zaplecza własnych materiałów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego, aż 97 proc. menedżerów korzysta z serwisu LinkedIn, a ok. 20 proc. jest na Facebooku i GoldenLine.4 Przed podjęciem decyzji warto więc przeanalizować nie tylko specyfikę każdego z tych mediów, ale też swoje szanse i możliwości.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tylko on-line nr 60/2022

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej
  • # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 60/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest opłacalna? Poznaj 38 KPIsów, które faktycznie działają.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.