Dodatkowy nadzór często jest stosowany jako remedium na problemy z wydajnością czy efektywnością. Chodzi o to, że firmy chcą mieć pewność, czy pracownicy w czasie pracy rzeczywiście wykonują swoje zadania tak, jak życzyłby sobie tego pracodawca. Jest to jeden obszarów, w którym występuje potrzeba monitorowania.

Telewizja przemysłowa (Closed-Circuit Television – CCTV) to zabezpieczenie najczęściej spotykane w monitorowaniu pracowników. Na czym polega praca CCTV? Oczywiście, zależy to od przyjętego modelu. Może to być „model angielski”, gdzie głównym celem jest zgromadzenie i zabezpieczenie materiału dowodowego na potrzeby konkretnej sprawy. Model ten nie jest jednak wystarczająco efektywny, bo nie daje „przewagi” w postaci przeciwdziałania. Monitorujący po prostu zgadza się na to, że dojdzie do niewłaściwego zachowania.

Lepszym, ale droższym rozwiązaniem jest monitorowanie z użyciem telewizji przemysłowej, a dodatkowo przy udziale operatora. Jego zadaniem jest ujawnienie zdarzenia w momencie, gdy do niego dochodzi, i ograniczenie skutków lub przerwanie eskalacji. Z reguły odpowiednie działania podejmują tu grupy interwencyjne lub wyznaczeni pracownicy firmy (np. przełożeni przy informacji o naruszeniu zasad BHP, ppoż. czy innych).

Aplikacje i urządzenia geolokalizacyjne

To znany i popularny GPS (Global Positioning System). Urządzenia tego typu są coraz powszechniej stosowane w organizacji pracy i podnoszeniu jej efektywności. Można dzięki nim mierzyć i badać niemal wszystko. Zabudowane w samochodach moduły GPS mogą informować o wszelkich zmianach stanu pojazdu – od włączenia i wyłączenia silnika po otwarcie wlewu paliwa. Najczęściej stosowane jest monitorowanie przebiegu oraz prędkości przejazdu. Dzięki tym dwóm parametrom można ustalić, co tak naprawdę robił pracownik i czy wykonał swoje zadania, odwiedzając zgodnie z deklaracją lub planami określone punkty. Systemy te mają jedną wadę – są umieszczone właśnie w samych pojazdach.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.