• Jak handlowcy zniechęcają klientów do firmy i jej produktów?
  • Jak zapobiegać takim sytuacjom?
Mylić się jest rzeczą ludzką, ale...

Często, gdy ma miejsce katastrofa w ruchu lądowym czy powietrznym, można usłyszeć: „Nie wiadomo, co było przyczyną. Prawdopodobnie zawiódł człowiek”. Jeszcze częściej reperkusji błędu popełnionego przez człowieka doświadczamy w naszych firmach. Jak nasi ludzie zniechęcają klientów do firmy i co możemy z tym zrobić?

Działy sprzedaży opracowują precyzyjne strategie sprzedażowe, szkolą swoich reprezentantów i wysyłają ich w świat, by szukali klientów. Wspierani przez kosztowne materiały dostarczone przez dział marketingu robią wszystko, by pozyskać zaufanie potencjalnych konsumentów i nakłonić ich do zakupu. W wielu branżach cały proces trwa nawet miesiącami oraz wiąże się z dużymi nakładami czasu i pieniędzy. A mimo to, kiedy jesteśmy tuż przed finalizacją, coś się dzieje i prospekt rezygnuje. Lub – co chyba jeszcze gorsze – odchodzi od nas klient, który już kupował i był zadowolony z produktu. Cały nasz wysiłek poszedł na marne. Co więcej, niezadowolony klient może zniechęcić też innych.

Spróbujmy odpowiedzieć na pytanie, co się stało. Prześledźmy całą historię kontaktów z tym klientem czy prospektem. Jak wyglądały przychodzące od niego e-maile? Jak szybko dostawał odpowiedź na zadawane pytania? Kiedy zaczęły pojawiać się pierwsze sygnały ostrzegawcze? Warto też do niego zadzwonić i poprosić o szczerą informację o przyczynie rezygnacji. Powiedzieć, że jest nam przykro, że czujemy, że na jakimś etapie go zawiedliśmy, i że chcielibyśmy się poprawić, by być lepszą firmą. Często niezadowolony klient bez ogródek powie, co się stało. Mamy szansę dowiedzieć się rzeczy, których być może sami nie zauważaliśmy, lub potwierdzić to, co już podejrzewaliśmy. Mamy też szansę przeprosić. I nawet jeśli nie przywróci nam to tego konkretnego klienta, być może nieco złagodzi jego złą ocenę naszej firmy.

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 58/2021

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Lojalność klienta jeździ na bardzo pstrym koniu. Nawet jeśli nasz produkt jest wysokiej jakości i ma akceptowalną cenę, to najpewniej do drzwi klienta puka również nasza konkurencja z podobną ofertą. W jaki sposób możemy zatem wykorzystać poszczególne elementy obsługi posprzedażowej, aby klient wracał właśnie do nas?

Czytaj więcej

"Niedługo zrobię przelew", czyli kiedy klienci mocno spóźniają się z płatnościami...

"Niedługo zrobię przelew", czyli kiedy klienci mocno spóźniają się z płatnościami...
  • Jak zadbać o płynność finansową w firmie?
  • Jak ochronić firmę przed powstaniem zaległości w płatnościach ze strony klientów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.