• W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży?
  • Czym jest BRM?
Najlepsze technologie dla szefa sprzedaży

Skuteczne zarządzanie sprzedażą oraz analiza działań to jedne z najważniejszych elementów stojących za rozwojem każdej odnoszącej sukcesy organizacji. Nigdy nie jest za wcześnie na wdrożenie procesów i narzędzi do zarządzania sprzedażą – nawet jeśli firma istnieje od niedawna i dopiero co zaczęliśmy generować pierwsze przychody.

Odpowiednie technologie pozwolą nam stworzyć ramy, w których możemy stale optymalizować cykl sprzedaży, reagować na potrzeby klientów, pomagać handlowcom i zespołom sprzedażowym w poprawianiu wyników, jak również tworzyć kulturę sprzedaży w całym przedsiębiorstwie. Zyskamy także możliwość płynnego skalowania procesów w miarę wzrostu przychodów i liczby zatrudnionych specjalistów ds. sprzedaży.

Jeśli przetestujemy poszczególne narzędzia i systemy, a następnie wdrożymy je w firmie, na zawsze pożegnamy zasadę, która mówi, że 20% handlowców generuje średnio 80% przychodów w firmie. Cyfrowe narzędzia, sprzedaż oparta na danych i uczeniu maszynowym oraz automatyzacja pewnych zadań sprawią, że nawet gorsi handlowcy zaczną generować znacznie lepsze wyniki. Naszym zadaniem jest im w tym pomóc. Co warto przetestować i wprowadzić we własnej firmie?

Platformy sprzedażowe

Pipedrive CRM

System do zarządzania doceniany przez wielu szefów sprzedaży. Zapewnia kompleksową funkcjonalność, znaną z systemów CRM, ale też interaktywne raporty wizualne i niezliczoną ilość integracji – współpracuje z wieloma popularnymi narzędziami firm trzecich. Dodatkowo automatycznie śledzi wiadomości e-mail i połączenia, a także synchronizuje dane między urządzeniami i podłączonymi aplikacjami.

Można powiedzieć, że Pipedrive CRM to nowoczesne centrum dowodzenia dla wymagających szefów sprzedaży, którzy nie boją się i mogą korzystać z najnowszych technologii. Jeśli nasz zespół będzie na bieżąco uzupełniał danymi Pipedrive’a, po krótkim czasie docenimy jego korzyści – zyskamy lepszy wgląd w to, jak działa firma i jak udaje się jej realizować cele sprzedażowe. Jedną z zalet systemu jest tzw. wizualny lejek sprzedaży. Dzięki niemu zarówno szef, jak i menedżerowie ds. sprzedaży mogą lepiej zarządzać potencjalnymi klientami, transakcjami i śledzić postępy w osiąganiu konkretnych kamieni milowych. Warto dodać, że system ma także kilka funkcji do samego generowania leadów, w tym formularze internetowe, jak i zautomatyzowane kwalifikowanie i segmentację potencjalnych klientów. Oferuje też chatboty i czat na żywo, które możemy umieścić na landing page. Gdyby tego było mało, Pipedrive CRM ma także asystenta sprzedaży AI, wykorzystującego sztuczną inteligencję. Funkcja ta zapewnia działania oparte na zachowaniu odbiorców. W ten sposób, jeśli wykryjemy powtarzające się zachowanie, możemy wprowadzić zautomatyzowane działania usprawniające proces sprzedaży.

Więcej: https://www.pipedrive.com/pl.

Boxxstep

Ten system reprezentuje stosunkowo nową kategorię oprogramowania BRM dla działu sprzedaży, który prowadzi sprzedaż do firm, gdzie decyzję podejmuje nie jedna, ale kilka osób. BRM to skrót od buyer relationship manager, co oznacza, że system skupia się na tym, aby pomóc zrozumieć ludzi (w domyśle: kupujących) i zarządzać nimi.

Boxxstep to platforma analityczna, która składa się częściowo z warstwy Business Intelligence, a częściowo jest systemem do zarządzania projektami. Główny zamysł polega na tym, aby zespół sprzedażowy mógł lepiej się dostosować do procesu zakupu i zrozumieć dynamikę decyzyjną każdego klienta, jak również współpracować nad planem działania i ulepszać strategię sprzedaży poprzez uwzględnianie opinii kupujących. Szefowie sprzedaży mogą z Boxxstep wyciągać wiele cennych informacji i wniosków, które później zastosują w strategii. Jednocześnie Boxxstep to rozwiązanie dla firm, które pracują w długich, często złożonych cyklach sprzedaży, z wieloma decydentami. Jedną z funkcji, o której warto wspomnieć, jest wspólne planowanie działań – system ułatwia planowanie kolejnych kroków z każdym kontaktem, przydzielanie zadań i synchronizowanie planów z kalendarzem. Użytkownicy mogą tworzyć wspólne plany działania, które obejmują docelowe wyniki, kamienie milowe i obowiązki oraz mapują potrzeby, spostrzeżenia i schematy organizacyjne.

Więcej: https://boxxstep.com.

Pozostałe 57% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 60/2022

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej
  • # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 60/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest opłacalna? Poznaj 38 KPIsów, które faktycznie działają.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.