Digital concept store, showroomy, click & collect czy omnichannel to trendy, które również w Polsce zyskują na popularności. Niektóre z nich mogą znacznie poprawić sprzedaż i dlatego warto uwzględnić je w strategii na najbliższe lata.

Najnowsze trendy w komunikacji z klientem

Firma Argos, zajmująca się sprzedażą sprzętu elektronicznego, AGD i wyposażenia mieszkań, ma nie tylko ponad 700 sklepów na terenie Wielkiej Brytanii, ale też wprowadza sklepy typu digital concept store. To specjalne lokale, w których klienci kupują za pomocą tabletów i poprzez aplikację mobilną, oferującą dostęp do filmów i opinii użytkowników. Argos może dzięki temu pomieścić w stosunkowo małym sklepie wszystkie produkty, prezentując je w wirtualnym katalogu. Klient, poza nieograniczonym wyborem, ma dostęp do specjalistów na miejscu – może poprosić o fachowe doradztwo i złożyć zamówienie z odbiorem na miejscu lub wysyłką pod wskazany adres. Niektóre produkty może kupić od razu, inne otrzyma w ciągu 24 godzin.

Digital concept store to rozwiązanie dla tych dóbr, które kupujemy w tzw. wydłużonym procesie zakupowym – mówi Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. – Cechuje się on dużym zaangażowaniem kupującego oraz relatywnie długim okresem zbierania informacji i oceny alternatyw. W ten sposób kupujemy produkty droższe, które będziemy używać dłuższy czas, np. samochód czy lodówkę, lub produkty, z którymi wiążemy większe emocje, np. prezenty dla osób bliskich lub ubranie na specjalną okazję – tłumaczy.

Digital concept store to jeden z trendów w sprzedaży, jeśli chodzi o prezentowanie oferty i komunikację z klientem. Z jednej strony wielu klientów, zanim złoży zamówienie, wyszukuje informacje w Internecie, czyta o wadach i zaletach oraz stara się zrozumieć, czy dany produkt rzeczywiście spełnia potrzeby i oczekiwania. Z drugiej strony znaczna część klientów nie ma czasu lub jest zbyt leniwa, aby czytać rozbieżne komentarze i skomplikowane opisy techniczne.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.