W jaki sposób rozliczać sprzedawców z wyznaczonych celów? Najlepszym rozwiązaniem będzie dzienny raport, obrazujący skuteczność handlowców w sprzedaży oraz promowaniu firmy i podtrzymywaniu relacji z klientami.
W firmie handlowej powstała potrzeba zbudowania narzędzia do rozliczania handlowców z wyznaczonych celów w dwóch sferach. Pierwsza z nich to skuteczność sprzedaży, natomiast druga to skuteczność promowania firmy, utrzymywania relacji z obecnymi klientami oraz pozyskiwania nowych. Naszym zadaniem będzie określenie formy i sposobu raportowania tych wielkości. Zadanie to jest niezwykle ważne, ponieważ na podstawie tych wskaźników zostaną wyznaczone wartości celowe, które będą podstawą przyznawania premii przedstawicielom handlowym.
Najlepszym rozwiązaniem będzie w takim przypadku stworzenie raportu o częstotliwości dziennej. Dzięki temu handlowcy będą w stanie na bieżąco śledzić wykonanie założonych celów, a osoba zarządzająca sprzedażą – monitorować wykonanie planu i podejmować działania korygujące w przypadku odstępstw.
Wskaźniki efektywności
Do pomiaru i śledzenia wyników pracy przedstawicieli wybrano dziewięć wskaźników. Cztery w grupie: „efektywność sprzedażowa” (określająca skuteczność pracy przedstawiciela w sprzedaży i ofertowaniu) oraz pięć w grupie: „efektywność promocyjna” (obrazująca efektywność w promowaniu firmy, utrzymywaniu relacji z klientem oraz pozyskiwaniu nowych odbiorców).
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.