W jaki sposób rozliczać sprzedawców z wyznaczonych celów? Najlepszym rozwiązaniem będzie dzienny raport, obrazujący skuteczność handlowców w sprzedaży oraz promowaniu firmy i podtrzymywaniu relacji z klientami.

W firmie handlowej powstała potrzeba zbudowania narzędzia do rozliczania handlowców z wyznaczonych celów w dwóch sferach. Pierwsza z nich to skuteczność sprzedaży, natomiast druga to skuteczność promowania firmy, utrzymywania relacji z obecnymi klientami oraz pozyskiwania nowych. Naszym zadaniem będzie określenie formy i sposobu raportowania tych wielkości. Zadanie to jest niezwykle ważne, ponieważ na podstawie tych wskaźników zostaną wyznaczone wartości celowe, które będą podstawą przyznawania premii przedstawicielom handlowym.

Najlepszym rozwiązaniem będzie w takim przypadku stworzenie raportu o częstotliwości dziennej. Dzięki temu handlowcy będą w stanie na bieżąco śledzić wykonanie założonych celów, a osoba zarządzająca sprzedażą – monitorować wykonanie planu i podejmować działania korygujące w przypadku odstępstw.

Wskaźniki efektywności

Do pomiaru i śledzenia wyników pracy przedstawicieli wybrano dziewięć wskaźników. Cztery w grupie: „efektywność sprzedażowa” (określająca skuteczność pracy przedstawiciela w sprzedaży i ofertowaniu) oraz pięć w grupie: „efektywność promocyjna” (obrazująca efektywność w promowaniu firmy, utrzymywaniu relacji z klientem oraz pozyskiwaniu nowych odbiorców).

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.