• Jak efektywnie planować cele?
  • Czym jest wykres Gantta?
  • Jak prawidłowo zarządzać swoim czasem, by wykorzystywać go lepiej?
Narzędzia efektywności szefa sprzedaży

W dzisiejszym artykule przedstawię narzędzia efektywności szefa sprzedaży, których wdrożenie w firmie w znaczący sposób zwiększy efektywność – zarówno twoją, jak również twoich pracowników.

Są to narzędzia tak proste, a jednocześnie tak skutecznie wspierające współczesny biznes, iż nazywamy je „narzędziami XXI wieku z okresu kamienia łupanego”. Mam na myśli:

  1. Kierunek: Planowanie strategiczne.
  2. Organizacja ruchu: Zarządzanie „małymi” projektami.
  3. Rozkład jazdy: System zarządzania czasem.

Planowanie strategiczne

To proces, który ma na celu ocenę aktualnego stanu organizacji i przygotowanie jej na nadchodzące wyzwania. Pozwala określić priorytety i nadaje poczucie kierunku, ułatwia reagowanie na otoczenie i zmiany, jakie w nim zachodzą.

Efektem planowania strategicznego jest zwykle zbiór koncepcji i założeń mówiących o tym, jak organizacja zamierza działać w kolejnych latach. Prace nad strategią podzielić można na kilka etapów, zwykle realizowanych w następującej kolejności:

  1. Przygotowanie planowania strategicznego – organizacja procesu.
  2. Rewizja nadrzędnych celów organizacji: jej misji, wizji i wartości.
  3. Patrzenie na zewnątrz: analiza otoczenia, w jakim działa organizacja, zarówno w skali mikro, jak i makro.
  4. Patrzenie do wewnątrz: ocena aktualnego stanu, słabości, silnych stron i możliwości organizacji.
  5. Podejmowanie decyzji, rozważenie alternatywnych opcji i wyborów.
  6. Komunikacja i wdrażanie strategii.
  7. Ewaluacja i monitoring strategii i procesu planowania strategicznego.

Typy planowania

  1. Planowanie strategiczne (Strategic planning) – zazwyczaj w perspektywie 2–5 lat.
  2. Planowanie średnioterminowe (Intermediate planning) – zazwyczaj w perspektywie 1–2 lat.
  3. Planowanie operacyjne (Operational planning) – w perspektywie jednego roku.

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tylko on-line nr 64/2022

Jak przedstawić realizację celów w raportach?

Jak przedstawić realizację celów w raportach?

Wizualizacja danych ma bardzo szerokie zastosowanie w tworzeniu rozmaitych raportów, a z im bardziej skomplikowanymi kontekstami biznesowymi mamy do czynienia, tym bardziej możemy rozwinąć skrzydła, tworząc piękne, treściwe i funkcjonalne prezentacje danych. Dzisiaj jednak nie będę się skupiał na propozycjach rozwiązań specyficznych dla danej branży czy obszaru. Opowiem o bardzo uniwersalnych formach wizualizacji, dla których z całą pewnością duża część czytelników znajdzie zastosowanie w swojej codziennej pracy. Mam na myśli raportowanie realizacji celów. Pokażę trzy szybkie sposoby na to, jak pokazać targety oraz ich wykonanie w przejrzysty i efektowny sposób.

Czytaj więcej

Pokora w zawodzie szefa sprzedaży

Pokora w zawodzie szefa sprzedaży
  • Dlaczego pokora w zawodzie szefa sprzedaży jest ważna?
  • Jak powinna się manifestować wobec pracowników?
  • Jakie korzyści może ona przynieść menedżerowi i całej firmie?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.