Rozwój nowych technologii z dnia na dzień stwarza coraz więcej możliwości usprawniania pracy zespołów sprzedażowych. Urządzenia mobilne już dawno spowszedniały, a przedsiębiorstwa wciąż szukają narzędzi zwiększających efektywność sprzedaży, które mogłyby wykorzystać ich potencjał. Odpowiedzią na te potrzeby są między innymi aplikacje pomagające w procesie negocjacji. Instaluje się je w smartfonach, laptopach, tabletach bądź specjalistycznych handheldach sprzedawców albo udostępnia w formie aplikacji webowych. Niektóre z nich są udostępniane także klientom.

A plikacje, o których mowa, to najczęściej oprogramowanie budowane na potrzeby konkretnych klientów, oferujące zróżnicowaną funkcjonalność. Może ona obejmować m.in.:

  • argumentację dotyczącą wartości produktów i usług,
  • pokonywanie obiekcji klientów,
  • negocjacje cenowe,
  • kalkulacje kosztów i korzyści z prezentowanych rozwiązań,
  • sterowanie procesem negocjacji/sprzedaży.

Argumentacja wartości produktów i usług

Nawet najlepiej opracowana strategia sprzedaży nie wpłynie na poprawę wyników, jeśli jest nieskutecznie komunikowana przez handlowców. Aplikacje negocjacyjne stanowią w tym przypadku „bibliotekę” argumentów sprzedażowych. Podpowiadają argumenty dotyczące przedsiębiorstwa lub marki, danego produktu, oferowanej opieki posprzedażowej, gwarancji, dostaw, serwisu i wszelkich innych możliwych przewag konkurencyjnych. W przypadku przedsiębiorstw oferujących wiele specjalistycznych produktów czy usług upraszcza to proces przygotowywania się do negocjacji.

Argumentacja może być odpowiednio filtrowana, tak aby dobrać najlepsze stwierdzenia, np. dla danego segmentu lub typu klienta, konkretnej sytuacji negocjacyjnej lub przeciwko danemu konkurentowi. Aplikacja może optymalizować także kolejność i liczbę prezentowanych argumentów oraz notować reakcje klientów.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Biznes społecznie odpowiedzialny ‑ przykłady dobrych praktyk

SS_50_50.jpg
  • Czy działania CSR-owe muszą być skierowane na zewnątrz firmy?
  • W jakie działania warto zainwestować, by zadbać o pozytywny wizerunek firmy?
Czytaj więcej

Skuteczne zarządzanie wydajnością pracowników

SS_50_46.jpg
  • Jakie czynniki negatywnie wpływają na wydajność pracowników?
  • Z jakich etapów składa się cykl życia pracownika według Kena Blancharda?
  • Czym są rytmy zarządcze i dlaczego są istotne w zarządzaniu sprzedażą?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 50/2020

Analiza trendu i sezonowości sprzedaży przy użyciu MS Excel

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Do czego służy analiza trendu?
  • Jak zdefiniować prognozę na konkretną liczbę okresów w przód lub w tył?
  • Jak sprawdzić sezonowość konkretnego parametru?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama