Rozwój nowych technologii z dnia na dzień stwarza coraz więcej możliwości usprawniania pracy zespołów sprzedażowych. Urządzenia mobilne już dawno spowszedniały, a przedsiębiorstwa wciąż szukają narzędzi zwiększających efektywność sprzedaży, które mogłyby wykorzystać ich potencjał. Odpowiedzią na te potrzeby są między innymi aplikacje pomagające w procesie negocjacji. Instaluje się je w smartfonach, laptopach, tabletach bądź specjalistycznych handheldach sprzedawców albo udostępnia w formie aplikacji webowych. Niektóre z nich są udostępniane także klientom.

A plikacje, o których mowa, to najczęściej oprogramowanie budowane na potrzeby konkretnych klientów, oferujące zróżnicowaną funkcjonalność. Może ona obejmować m.in.:

  • argumentację dotyczącą wartości produktów i usług,
  • pokonywanie obiekcji klientów,
  • negocjacje cenowe,
  • kalkulacje kosztów i korzyści z prezentowanych rozwiązań,
  • sterowanie procesem negocjacji/sprzedaży.

Argumentacja wartości produktów i usług

Nawet najlepiej opracowana strategia sprzedaży nie wpłynie na poprawę wyników, jeśli jest nieskutecznie komunikowana przez handlowców. Aplikacje negocjacyjne stanowią w tym przypadku „bibliotekę” argumentów sprzedażowych. Podpowiadają argumenty dotyczące przedsiębiorstwa lub marki, danego produktu, oferowanej opieki posprzedażowej, gwarancji, dostaw, serwisu i wszelkich innych możliwych przewag konkurencyjnych. W przypadku przedsiębiorstw oferujących wiele specjalistycznych produktów czy usług upraszcza to proces przygotowywania się do negocjacji.

Argumentacja może być odpowiednio filtrowana, tak aby dobrać najlepsze stwierdzenia, np. dla danego segmentu lub typu klienta, konkretnej sytuacji negocjacyjnej lub przeciwko danemu konkurentowi. Aplikacja może optymalizować także kolejność i liczbę prezentowanych argumentów oraz notować reakcje klientów.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak budować w zespole wspólnotę celów i współodpowiedzialność za wyniki?

SS_49_52.jpg
  • Jak zakomunikować handlowcom cele, aby angażowały, a nie przerażały?
  • Dlaczego warto angażować reprezentantów działu handlowego w tworzenie budżetu i projekty sprzedażowo-marketingowe?
  • Jak stworzyć zespołowe poczucie celu?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 49/2020

Mój dom moim biurem ‑ home office w dziale handlowym

SS_49_49.jpg
  • Czy home office w dziale handlowym to nasza przyszłość, czy może już teraźniejszość?
  • Co może zyskać pracodawca dzięki zdalnym pracownikom?
  • Jakie benefity otrzymują pracownicy dzięki możliwości pracy z domu?
  • Na co warto zwrócić uwagę, decydując się na taką formę współpracy z zespołem?
Czytaj więcej

KPI w zarządzaniu zespołem sprzedaży

SS_49_44.jpg
  • Co mierzyć w procesie zarządzania zespołem sprzedaży, by otrzymać pełny obraz sytuacji w dziale?
  • Jak wspierać zespół w realizacji wyznaczonych celów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama