Rozwój nowych technologii z dnia na dzień stwarza coraz więcej możliwości usprawniania pracy zespołów sprzedażowych. Urządzenia mobilne już dawno spowszedniały, a przedsiębiorstwa wciąż szukają narzędzi zwiększających efektywność sprzedaży, które mogłyby wykorzystać ich potencjał. Odpowiedzią na te potrzeby są między innymi aplikacje pomagające w procesie negocjacji. Instaluje się je w smartfonach, laptopach, tabletach bądź specjalistycznych handheldach sprzedawców albo udostępnia w formie aplikacji webowych. Niektóre z nich są udostępniane także klientom.

A plikacje, o których mowa, to najczęściej oprogramowanie budowane na potrzeby konkretnych klientów, oferujące zróżnicowaną funkcjonalność. Może ona obejmować m.in.:

  • argumentację dotyczącą wartości produktów i usług,
  • pokonywanie obiekcji klientów,
  • negocjacje cenowe,
  • kalkulacje kosztów i korzyści z prezentowanych rozwiązań,
  • sterowanie procesem negocjacji/sprzedaży.

Argumentacja wartości produktów i usług

Nawet najlepiej opracowana strategia sprzedaży nie wpłynie na poprawę wyników, jeśli jest nieskutecznie komunikowana przez handlowców. Aplikacje negocjacyjne stanowią w tym przypadku „bibliotekę” argumentów sprzedażowych. Podpowiadają argumenty dotyczące przedsiębiorstwa lub marki, danego produktu, oferowanej opieki posprzedażowej, gwarancji, dostaw, serwisu i wszelkich innych możliwych przewag konkurencyjnych. W przypadku przedsiębiorstw oferujących wiele specjalistycznych produktów czy usług upraszcza to proces przygotowywania się do negocjacji.

Argumentacja może być odpowiednio filtrowana, tak aby dobrać najlepsze stwierdzenia, np. dla danego segmentu lub typu klienta, konkretnej sytuacji negocjacyjnej lub przeciwko danemu konkurentowi. Aplikacja może optymalizować także kolejność i liczbę prezentowanych argumentów oraz notować reakcje klientów.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 63/2022

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystyki. Są one obecne tuż za naszym rogiem i na wyciągnięcie ręki – w naszych smartfonach. Coraz więcej sieci handlowych inwestuje w autonomiczne punkty i najlepsze doświadczenia klienta. To, czego oczekują konsumenci, to przede wszystkim wygoda. Czynnik ten determinuje wymagania stawiane detalistom, takie jak przyjazne dostawy i zwroty, rekomendacje czy onboarding nowych funkcjonalności. Z perspektywy sprzedawcy ważny jest również optichannel, czyli wybrany przez konsumenta punkt kontaktu z marką.

Czytaj więcej

Jak skutecznie komunikować się z szefem w trudnych sytuacjach?

Jak skutecznie komunikować się z szefem w trudnych sytuacjach?
  • Jak komunikować przełożonym napotkane trudności?
  • Jak prowadzić rozmowę z trudnym szefem?
  • Jak powinna przebiegać rozmowa o ciężkich i drażliwych tematach?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.