Deni Cler Milano to elegancka, włoska marka odzieżowa. Od otwarcia pierwszego salonu w 1972 roku przy prestiżowej Via Monte Napoleone w Mediolanie, Deni Cler ubiera kobiety świadome własnej kobiecości, a przez to również wartości i siły. W 1991 roku marka pojawiła się na polskim rynku, wprowadzając nową jakość do rodzimego świata mody. Współcześnie Deni Cler to doskonale rozwinięta sieć sprzedaży stacjonarnej, a także – od 2014 roku – internetowej.

Grupa docelowa i cel kampanii

Marka Deni Cler do tej pory prowadziła regularną komunikację e-mailową z subskrybentami swojego newslettera oraz klientami, którzy choć raz dokonali zakupu na stronie. Konsultanci SARE, prowadząc rozmowy w zakresie doradztwa strategicznego z Deni Cler, zaproponowali automatyzację dotychczasowych działań, które miały na celu zwiększenie zaangażowania klientów sklepu oraz wzrost sprzedaży. Wspólnie stworzone zostały scenariusze komunikacji z użytkownikami sklepu internetowego, z wykorzystaniem narzędzia SAREhub.

Celem podjętych działań były:

  • zbadanie zachowania użytkownika na stronie sklepu,
  • personalizacja komunikacji,
  • wdrożenie rekomendacji po porzuceniu koszyka,
  • zbadanie satysfakcji klientów Deni Cler po finalizacji zakupów,
  • konfiguracja powiadomień web push.

Mechanizm działania

Klient wdrożył w systemie SAREhub spersonalizowaną komunikację mailingową do osób, które rozpoczęły proces składania zamówienia, ale nie sfinalizowały transakcji. W mailingach znajdowała się informacja o niedokończonym procesie zakupowym z podsumowaniem koszyka oraz rekomendacje najpopularniejszych produktów z danej kategorii.

Dodatkowo, po finalizacji transakcji, marka Deni Cler badała opinie dotyczące zakupów. SAREhub automatycznie wysyłał e-mail z ankietą satysfakcji. Zawierała ona pytania dotyczące m.in. poziomu zadowolenia z obsługi, zgodności opisu i prezentacji graficznej produktu ze stanem faktycznym oraz sposobu dostawy. Takie działanie jest ważne, ponieważ sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku firmy wśród klientów.

Wyniki

Personalizacja komunikacji oparta na analizie zachowania użytkownika na stronie to bardzo istotne działanie marketingowo-sprzedażowe. Wdrożenie scenariusza komunikacji z wykorzystaniem porzuconych koszyków (rysunek 1) i rekomendacji produktów spowodowało znaczący wzrost wskaźników Open Rate i Click-through-Rate w kampaniach mailingowych. Korzystnie wpłynęło to również na wzrost sprzedaży.

SAREhub to nowoczesna platforma wyróżniająca się innowacyjnym podejściem do wielokanałowej komunikacji i zaawansowanej automatyzacji działań marketingowych, które do tej pory wymagały zaangażowania wielu osób. SAREhub zbiera i analizuje dane o użytkownikach serwisów internetowych. Platforma pozwala uruchamiać działania, które w efekcie zbliżają firmę do konwersji i wzrostu sprzedaży. System umożliwia segmentację bazy, uwzględniającą zachowania użytkowników w obrębie strony WWW, dzięki czemu umożliwia m.in. dostarczanie rekomendacji produktów oraz odzyskiwanie porzuconych koszyków. Narzędzie służy do integracji komunikacji i danych z zakresu Big Data. Tym samym, aby zintegrować i efektywnie wdrożyć działania marketingowe, SAREhub wyzwala akcje innych systemów zewnętrznych, np. systemu do e-mail marketingu, wysyłki smsów i call center.

Dzięki rozbudowanej analizie zachowania użytkownika na stronie oraz integracji z systemami zewnętrznymi, możliwe jest dotarcie do odbiorcy różnymi kanałami z silnie spersonalizowanym komunikatem. Działanie SAREhub opiera się na rozbudowywaniu wiedzy o odbiorcach i dostosowaniu optymalnej strategii w modelu omnichannel.


Klientka Deni Cler jest nie tylko bardzo wymagająca, ale też lojalna wobec marki. Komunikacja musi więc stać na najwyższym poziomie i przypominać serwis concierge, zbliżony do standardów znanych z salonów stacjonarnych Deni Cler Milano. Dzięki wykorzystaniu narzędzia SAREhub oraz profesjonalnemu wsparciu zespołu SAREhub, jeszcze lepiej wykorzystujemy możliwości e-mail marketingu, który jest dla nas jednym z najważniejszych narzędzi sprzedażowych i wizerunkowych. Personalizacja i automatyzacja zbliżają nas do klientek i zwiększają efektywność realizowanych kampanii.

Jadwiga Janik E-commerce Manager Deni Cler Milano



Digitree Group jest firmą posiadającą w portfolio szereg narzędzi SARE do automatyzacji marketingu zarówno w sferze online jak i offline. Podchodząc indywidualnie do klienta, tworzymy rozwiązania dostosowane do jego potrzeb i oczekiwanych przez niego efektów.


Zobacz również

Co handlowcy myślą o social sellingu? (i dlaczego to nieprawda)

SS_52_78.jpg
  • Jakie są najczęstsze obiekcje handlowców związane z social sellingiem?
  • Dlaczego warto, aby na początkowych etapach ścieżki zakupowej klienta działy sprzedaży i marketingu połączyły siły?
  • Jak wdrożyć w firmie program social sellingu?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 52/2020

Rozbudowa bazy mailingowej kampania VIP SALE

Czytaj więcej

Jak zmotywować handlowców do aktywnego pozyskiwania klientów B2B?

SS_52_54.jpg
  • Dlaczego niektórzy handlowcy nie chcą pracować w segmencie B2B?
  • Co zrobić, aby ułatwić handlowcom pozyskiwanie klientów biznesowych?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama