Rozbudowa bazy mailingowej kampania VIP SALE

Tekst otwarty Promocyjny nr 52/2020

Rozbudowa bazy mailingowej stanowi nieodłączny element skutecznego e-mail marketingu. Jak centrom Designer Outlet w Polsce udało się w przeciągu paru miesięcy powiększyć bazę o ponad 130%? Poznajcie jedno z rozwiązań na przeprowadzenie kampanii, dzięki której firma pozyska nowych klientów.

O centrach Designer Outlet w Polsce

Centra outletowe Designer Outlet obecne są w Polsce w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, w Sosnowcu i w Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny miks polskich i zagranicznych marek modowych, w tym również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze o 30-70% niższych od regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć wiele prestiżowych marek, m.in.: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.

Grupa odbiorców

Grupą docelową kampanii byli aktualni oraz potencjalni klienci centrów Designer Outlet w Polsce.

Terminy przeprowadzenia akcji:

Maj 2019:

  • Designer Outlet Gdańsk
  • Designer Outlet Sosnowiec
  • Designer Outlet Warszawa

Wrzesień 2019:

  • Designer Outlet Warszawa

Listopad 2019

  • Designer Outlet Gdańsk

Cel

Głównym celem kampanii organizowanych w 2019 roku była rozbudowa bazy e-mailowej VIP Club. Dodatkową wartością była lojalizacja członków VIP Clubu. Wszyscy odbiorcy kampanii otrzymali dodatkowe rabaty (rysunek 1) w sklepach partnerskich akcji, znajdujących się na terenie centrów Designer Outlet.

Mechanizm działania

Do systemu SARE wdrożona została nowa funkcjonalność – mechanizm generowania kodów QR w wiadomości, zintegrowany z zewnętrznym urządzeniem skanującym. Dzięki takiemu rozwiązaniu centra Designer Outlet w Polsce mogły w prosty sposób przygotować w systemie Sare i przeprowadzić kampanię, w której dostępna była określona pula kodów QR. Ponadto wygenerowane kody zostały dynamicznie zaimplementowane w kreacji, dzięki czemu odbiorca końcowy (klient) po spełnieniu określonego warunku (np. po zapisie do bazy) otrzymał swój unikalny kod w wiadomości, który należało zeskanować w punkcie informacyjnym w centrum. W rezultacie, w zamian za zapisanie się do bazy otrzymał kartę VIP SALE z dodatkowymi rabatami.

Specjalnie stworzona aplikacja (rysunek 2) była nieodłącznym elementem kampanii umożliwiającym klientom outletów zapis do bazy VIP Club. Zapisanie się do bazy stanowiło przepustkę do otrzymania wiadomości z kartą VIP SALE oferującą dodatkowe rabaty na cały asortyment w sklepach partnerskich akcji.

Wyniki

Kampania zakończyła się sukcesem, a jej założone cele zostały osiągnięte. Najemcy sklepów, które brały udział w akcji, są zadowoleni z większych wyników sprzedaży, czego następstwem jest coraz większe zainteresowanie uczestnictwem w kampanii innych sklepów. Zobaczcie, jakie wzrosty odnotowały centra Designer Outlet w Polsce, porównując kampanię VIP SALE przeprowadzoną w 2019 oraz w 2018 roku.

Autorem i pomysłodawcą programu VIP SALE są centra Designer Outlet w Polsce. Za przygotowanie kampanii, techniczny nadzór nad jej realizacją oraz wysyłkę wiadomości z kodami QR odpowiadał SAREsystemo.


Wyniki kampanii VIP SALE 2019:

  • 308% więcej wysłanych wiadomości z unikalnymi kodami QR,
  • 10% wyższy średni wskaźnik OR unikalny z powitalnych wysyłek do klientów,
  • 228% więcej zużytych kodów QR,
  • 72% więcej nowych adresów e-mail w bazie odbiorców.

Digitree Group jest firmą posiadającą w portfolio szereg narzędzi SARE do automatyzacji marketingu zarówno w sferze online jak i offline. Podchodząc indywidualnie do klienta, tworzymy rozwiązania dostosowane do jego potrzeb i oczekiwanych przez niego efektów.


Zobacz również

Co handlowcy myślą o social sellingu? (i dlaczego to nieprawda)

SS_52_78.jpg
  • Jakie są najczęstsze obiekcje handlowców związane z social sellingiem?
  • Dlaczego warto, aby na początkowych etapach ścieżki zakupowej klienta działy sprzedaży i marketingu połączyły siły?
  • Jak wdrożyć w firmie program social sellingu?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 52/2020

OR większy o 400%, a CTR o 250% w sklepie Deni Cler Milano za sprawą marketing automation

Czytaj więcej

Jak zmotywować handlowców do aktywnego pozyskiwania klientów B2B?

SS_52_54.jpg
  • Dlaczego niektórzy handlowcy nie chcą pracować w segmencie B2B?
  • Co zrobić, aby ułatwić handlowcom pozyskiwanie klientów biznesowych?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama