• Czym są podcasty?
  • Dlaczego warto słuchać ich na przykład zamiast zwykłego radia w samochodzie?
  • Gdzie szukać ciekawych podcastów i w jaki sposób można je odsłuchiwać?

Jestem człowiekiem, który pamięta czasy, kiedy w radiu można było usłyszeć nie tylko muzykę. Audycje z ciekawymi ludźmi rozmawiającymi na interesujące tematy były na porządku dziennym. Dziś radio jako medium to maszynka do puszczania reklam i playlist piosenek zarządzanych przez algorytmy. Innymi słowy, słuchanie radia, na przykład podczas dojazdów do pracy, to moim zdaniem marnowanie czasu, który można wykorzystać dużo lepiej – choćby na zdobycie przydatnej wiedzy. Na szczęście jest na to sposób – podcasty. Ta rozwijająca się forma przekazu to swego rodzaju nowe, wartościowe radio.

Podcast – co to takiego

Jest to rodzaj audycji (tylko dźwięk, bez obrazu), którą można znaleźć w sieci. Na ogół są to audycje tematyczne, dotyczące kwestii biznesowych, rozwoju osobistego, filmów itp. Sam jestem autorem podcastów i obserwuję, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy nastąpił prawdziwy rozkwit tej formy przekazywania wiedzy. Wiedzy, za którą – co warto podkreślić – nie trzeba płacić, ponieważ jak dotąd wszyscy polscy autorzy publikują swoje podcasty bezpłatnie. W ciągu 12 miesięcy przesłuchałem ponad 800 godzin podcastów o różnej tematyce i uważam, że obecnie jest to jedna z najlepszych metod zdobywania nowych informacji i wiedzy w obrębie zarządzania sprzedażą.

Dlaczego warto słuchać podcastów:

[1] Przekazują wartościową wiedzę – w tym również biznesową – bezpłatnie.

[2] Nie zawierają uciążliwych reklam.

[3] Z autorami podcastów bardzo łatwo się skontaktować i zadać im ważne dla nas pytania, aby wyjaśnić nurtujące nas kwestie.

[4] Polski rynek podcastów niesamowicie się rozwinął w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy – tematyka biznesowa jest jedną z największych grup wśród podcastów autorskich.

[5] Podcasterzy często zapraszają do swoich audycji gości-ekspertów, którzy dzielą się swoimi spostrzeżeniami i dają cenne wskazówki biznesowe.

[6] Często zdarza się, że w podcastach podawane są hasła promocyjne do narzędzi przydatnych w pracy szefów sprzedaży, np. programów CRM, tworzenia prezentacji biznesowych czy banków zdjęć.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 51/2020

Let them talk, czyli społeczny dowód słuszności w praktyce

ECOM_14_20.jpg
  • Co daje nam społeczny dowód słuszności?
  • Jak wykorzystać go w swoim biznesie?
  • Jak kreatywnie podejść do tematu?
Czytaj więcej

Media społecznościowe: narzędzie pracy a nie rozpraszacz

SS_51_80.jpg
  • Dlaczego firma powinna być obecna w mediach społecznościowych?
  • Jak zaplanować działania z wykorzystaniem mediów społecznościowych, aby były przydatnym narzędziem pracy, a nie rozpraszaczem?
  • Dlaczego warto wdrożyć w firmie politykę korzystania z mediów społecznościowych?
Czytaj więcej

Zarządzanie w środowisku ciągłego kryzysu

SS_51_54.jpg
  • Czy praca w sprzedaży uodparnia na sytuacje kryzysowe, takie jak obecna pandemia?
  • Czego menedżer sprzedaży może się nauczyć od dowódcy armii?
  • Przez jakie fazy zachowania przechodzi większość osób w długotrwałej sytuacji kryzysowej?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama