Z artykułu dowiedzą się Państwo:

  • Jakie zasady wdrożyć, aby efektywnie prowadzić spotkania – zarówno z własnym zespołem, jak i z kontrahentami z innych firm?
  • Jak utrzymać aktywność i uwagę wszystkich uczestników spotkania?

W związku z obecną sytuacją wiele firm weszło w zupełnie nowy dla siebie świat spotkań online, i to zarówno w kontekście kontaktów z własnymi pracownikami, jak i rozmów z partnerami biznesowymi spoza organizacji. Jak sprawić, by były one jak najbardziej efektywne dla każdej ze stron?

Pułapki spotkań online

Zdalne spotkanie może się nie udać z wielu powodów. Dostępne na rynku narzędzia, takie jak Skype, Zoom, Google Hangouts czy inne, dość proste w obsłudze i dające spore możliwości techniczne programy, pomagają w jego organizacji, ale na uczestników czekają różne pułapki, jak np.:

  • bezproduktywne wątki poboczne i dygresje, które szybko odciągają uwagę rozmówców od rzeczy ważnych,
  • chaos, który może wkraść się w każdej chwili,
  • przekrzykiwanie się uczestników, gdy pojawiają się kwestie, co do których są odmienne zdania,
  • brak chęci uczestnictwa w spotkaniu czy nawet lekkie przysypianie, gdy np. dana sesja zbyt długo trwa.

O ile jeszcze wewnątrz firmy wiele potknięć może zostać wybaczone przez pracowników, o tyle w przypadku kontrahenta zewnętrznego reputacja jest w obecnej sytuacji wyjątkowo istotna.

Jak zapanować nad spotkaniem zdalnym?

Dobry menedżer to m.in. taki, który w sytuacjach kryzysowych zachowuje zimną krew – i właśnie to jest kluczem do sukcesu. Chłodne podejście, kalkulacja i dobre przygotowanie całości spotkania zapewnią poczucie bezpieczeństwa, pomogą w rozwiązaniu ewentualnych bieżących problemów, pozwolą zaplanować działania, a przede wszystkim zmniejszą napięcie, które zawsze pojawia się przy kontaktach online z wykorzystaniem kamery.

Oczywiście dobry menedżer zadba także o niezawodne narzędzie techniczne do prowadzenia takich spotkań, by ograniczyć „złośliwość rzeczy martwych”.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tylko on-line nr 51/2020

Let them talk, czyli społeczny dowód słuszności w praktyce

ECOM_14_20.jpg
  • Co daje nam społeczny dowód słuszności?
  • Jak wykorzystać go w swoim biznesie?
  • Jak kreatywnie podejść do tematu?
Czytaj więcej

Media społecznościowe: narzędzie pracy a nie rozpraszacz

SS_51_80.jpg
  • Dlaczego firma powinna być obecna w mediach społecznościowych?
  • Jak zaplanować działania z wykorzystaniem mediów społecznościowych, aby były przydatnym narzędziem pracy, a nie rozpraszaczem?
  • Dlaczego warto wdrożyć w firmie politykę korzystania z mediów społecznościowych?
Czytaj więcej

Zarządzanie w środowisku ciągłego kryzysu

SS_51_54.jpg
  • Czy praca w sprzedaży uodparnia na sytuacje kryzysowe, takie jak obecna pandemia?
  • Czego menedżer sprzedaży może się nauczyć od dowódcy armii?
  • Przez jakie fazy zachowania przechodzi większość osób w długotrwałej sytuacji kryzysowej?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama