Z artykułu dowiedzą się Państwo:

  • Jakie zasady wdrożyć, aby efektywnie prowadzić spotkania – zarówno z własnym zespołem, jak i z kontrahentami z innych firm?
  • Jak utrzymać aktywność i uwagę wszystkich uczestników spotkania?

W związku z obecną sytuacją wiele firm weszło w zupełnie nowy dla siebie świat spotkań online, i to zarówno w kontekście kontaktów z własnymi pracownikami, jak i rozmów z partnerami biznesowymi spoza organizacji. Jak sprawić, by były one jak najbardziej efektywne dla każdej ze stron?

Pułapki spotkań online

Zdalne spotkanie może się nie udać z wielu powodów. Dostępne na rynku narzędzia, takie jak Skype, Zoom, Google Hangouts czy inne, dość proste w obsłudze i dające spore możliwości techniczne programy, pomagają w jego organizacji, ale na uczestników czekają różne pułapki, jak np.:

  • bezproduktywne wątki poboczne i dygresje, które szybko odciągają uwagę rozmówców od rzeczy ważnych,
  • chaos, który może wkraść się w każdej chwili,
  • przekrzykiwanie się uczestników, gdy pojawiają się kwestie, co do których są odmienne zdania,
  • brak chęci uczestnictwa w spotkaniu czy nawet lekkie przysypianie, gdy np. dana sesja zbyt długo trwa.

O ile jeszcze wewnątrz firmy wiele potknięć może zostać wybaczone przez pracowników, o tyle w przypadku kontrahenta zewnętrznego reputacja jest w obecnej sytuacji wyjątkowo istotna.

Jak zapanować nad spotkaniem zdalnym?

Dobry menedżer to m.in. taki, który w sytuacjach kryzysowych zachowuje zimną krew – i właśnie to jest kluczem do sukcesu. Chłodne podejście, kalkulacja i dobre przygotowanie całości spotkania zapewnią poczucie bezpieczeństwa, pomogą w rozwiązaniu ewentualnych bieżących problemów, pozwolą zaplanować działania, a przede wszystkim zmniejszą napięcie, które zawsze pojawia się przy kontaktach online z wykorzystaniem kamery.

Oczywiście dobry menedżer zadba także o niezawodne narzędzie techniczne do prowadzenia takich spotkań, by ograniczyć „złośliwość rzeczy martwych”.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Co handlowcy myślą o social sellingu? (i dlaczego to nieprawda)

SS_52_78.jpg
  • Jakie są najczęstsze obiekcje handlowców związane z social sellingiem?
  • Dlaczego warto, aby na początkowych etapach ścieżki zakupowej klienta działy sprzedaży i marketingu połączyły siły?
  • Jak wdrożyć w firmie program social sellingu?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 52/2020

Rozbudowa bazy mailingowej kampania VIP SALE

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 52/2020

OR większy o 400%, a CTR o 250% w sklepie Deni Cler Milano za sprawą marketing automation

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama