• Jak wykorzystać do maksimum serwis LinkedIn, jeśli chcemy pozyskiwać klientów B2B w tym miejscu?
  • Jakie KPI warto wyznaczyć i śledzić?
  • Co umieścić w swoim profilu, aby zainteresować odbiorców?

LinkedIn w dużym stopniu pomaga firmom realizować cele sprzedażowe. Serwis ma ok. 500 mln użytkowników na całym świecie, z czego w Polsce miesięcznie odwiedza go ok. 2,5 mln internautów (dane wg Gemius/PBI z maja 2018 r.). Co istotne, zdecydowana większość użytkowników LinkedIn to właściciele firm i profesjonaliści – ten serwis nie jest raczej wykorzystywany do dzielenia się przepisami na wymyślne desery czy rekomendacjami filmowymi. Mimo że jest mniejszy niż Facebook (ok. 21 mln użytkowników w Polsce) czy Instagram (ok. 6 mln), zdecydowanie bardziej sprzyja biznesowi i nawiązywaniu relacji, które mogą prowadzić do zwiększenia wyników sprzedażowych.

Jak podaje LinkedIn w swoim e-booku Getting Started with Social Selling, 50% jego użytkowników wykorzystuje serwis przy podejmowaniu decyzji zakupowych, a 70% postrzega treści tam publikowane jako godne zaufania (dodajmy, że są to treści zamieszczane głównie przez innych użytkowników i firmy).

Żeby wykorzystywać LinkedIn w działaniach sprzedażowych, niezależnie od tego, czy jesteśmy szefem sprzedaży, czy handlowcem, powinniśmy zacząć od dostosowania swojego profilu do tego celu. Niestety większość użytkowników niejako intuicyjnie zakłada, że LinkedIn to serwis, w którym mogą znaleźć tylko szansę na nowe zatrudnienie, dlatego tworzą profile z myślą o rekruterach i agencjach HR. Jeśli jednak nie szukamy pracy, lecz leadów, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie dostosowanie profilu pod potencjalnych klientów.

Jak stworzyć profil prosprzedażowy

Czy potencjalny partner biznesowy lub klient naszej firmy jest rekruterem? Raczej nie, ale często zdarza się, że gdy obiektywnie ocenimy własny profil na LinkedIn, dojdziemy do wniosku, że został przygotowany jakby właśnie z myślą o rekruterach. Pierwsze wrażenie, jakie wywołuje profil, nie powinno sugerować, że jesteśmy ekspertami ds. negocjacji czy osiągamy wysokie wyniki sprzedażowe, a w czasie kariery zawodowej po kolei osiągaliśmy coraz to lepsze stanowiska – od handlowca po dyrektora sprzedaży. Klienci naszej firmy nie są zainteresowani takimi informacjami i nie sprawią one, że nagle zechcą nawiązać kontakt, a tym bardziej – dokonać u nas zakupu.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Siedem podcastów, których szef sprzedaży powinien posłuchać

SS_47_74.jpg
  • Czym są podcasty?
  • Dlaczego warto słuchać ich na przykład zamiast zwykłego radia w samochodzie?
  • Gdzie szukać ciekawych podcastów i w jaki sposób można je odsłuchiwać?
Czytaj więcej

Kultura organizacyjna przewagą konkurencyjną przyszłości

SS_47_50.jpg
  • Jaki wpływ na wyniki firmy, w tym na sprzedaż, ma kultura organizacyjna?
  • Jakie mogą być skutki złej kultury organizacyjnej?
  • Jak wykorzystać kulturę organizacyjną firmy do budowania unikatowej przewagi konkurencyjnej?
Czytaj więcej

Jak sprzedawać złożone produkty przez sieć niezależnych partnerów?

SS_47_44.jpg
  • Jaki wpływ na wielkość sprzedaży produktu/usługi może mieć sprzedawca obsługujący klienta?
  • Jak działa model sprzedaży przez niezależnych dilerów i gdzie czyhają pułapki?
  • Co zrobić, aby dostawca produktu wykorzystał cały potencjał rynku?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama