Moje pierwsze poważne wdrożenie systemu wsparcia telesprzedaży odbyło się w jednej z warszawskich firm. Zatrudniała ona native speakerów, których zadaniem była sprzedaż kredytów dla przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii. Na prośbę właściciela instalację systemu i pierwsze uruchomienie zaplanowano na niedzielę. Wieczorem, po uruchomieniu, system miał zostać zaprezentowany dyrektorowi sprzedaży, a w poniedziałek rano sprzedawcy mieli zacząć z niego korzystać.

Jak było w rzeczywistości? W niedzielę rano dyrektor sprzedaży, który udostępniał nam biuro na czas instalacji, oświadczył, że nie ma zbyt dużo czasu, ponieważ jego ojciec świętuje tego dnia urodziny. Nasz dwuosobowy zespół wdrożeniowy potrzebował co najmniej czterech godzin na instalację (po czterech godzinach okazało się, że potrzebujemy kolejnych czterech). Kiedy o 17.00 byliśmy gotowi zaprezentować system dyrektorowi, impreza urodzinowa jego taty już trwała, a małżonka dyrektora z coraz większą niecierpliwością dopytywała telefonicznie, kiedy może się spodziewać męża. Atmosfera nie była więc najlepsza. Na domiar złego podczas prezentacji system ujawniał błędy (jak zawsze systemy informatyczne podczas prezentacji), a dyrektor znajdował kolejne braki w funkcjach, bez których nie może żyć. Każdą niedziałającą funkcję kwitował określeniem „koń kuleje”. Poniedziałek i następne dni wdrożenia przynosiły nowe niespodzianki i kolejne zmiany.

To nie było wdrożenie, które wspominam najlepiej, ale jedno z tych, które mnie dużo nauczyło. Po tamtym niedzielnym uruchomieniu zrozumiałem istotę wdrożeń systemów telesprzedaży. Każde z nich zawiera sporą dozę nieprzewidywalności, co wynika z czynnika ludzkiego i technologii. Co w takim razie zrobić, by z powodzeniem wdrożyć narzędzie do telesprzedaży? Oto kilka zasad, które mogą pomóc wam w skutecznych wdrożeniach:

  1. Wyznacz menedżera projektu.
  2. Określ swoje potrzeby.
  3. Spisz je w formie specyfikacji.
  4. Porównaj rozwiązania, wykonaj testy.
  5. Sporządź harmonogram.
  6. Trzymaj się etapów i wykonuj częściowe uruchomienia.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.