int(1) int(2) Skuteczne wdrożenia systemów wsparcia telesprzedaży | Dobre praktyki | Szef Sprzedaży

Moje pierwsze poważne wdrożenie systemu wsparcia telesprzedaży odbyło się w jednej z warszawskich firm. Zatrudniała ona native speakerów, których zadaniem była sprzedaż kredytów dla przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii. Na prośbę właściciela instalację systemu i pierwsze uruchomienie zaplanowano na niedzielę. Wieczorem, po uruchomieniu, system miał zostać zaprezentowany dyrektorowi sprzedaży, a w poniedziałek rano sprzedawcy mieli zacząć z niego korzystać.

Jak było w rzeczywistości? W niedzielę rano dyrektor sprzedaży, który udostępniał nam biuro na czas instalacji, oświadczył, że nie ma zbyt dużo czasu, ponieważ jego ojciec świętuje tego dnia urodziny. Nasz dwuosobowy zespół wdrożeniowy potrzebował co najmniej czterech godzin na instalację (po czterech godzinach okazało się, że potrzebujemy kolejnych czterech). Kiedy o 17.00 byliśmy gotowi zaprezentować system dyrektorowi, impreza urodzinowa jego taty już trwała, a małżonka dyrektora z coraz większą niecierpliwością dopytywała telefonicznie, kiedy może się spodziewać męża. Atmosfera nie była więc najlepsza. Na domiar złego podczas prezentacji system ujawniał błędy (jak zawsze systemy informatyczne podczas prezentacji), a dyrektor znajdował kolejne braki w funkcjach, bez których nie może żyć. Każdą niedziałającą funkcję kwitował określeniem „koń kuleje”. Poniedziałek i następne dni wdrożenia przynosiły nowe niespodzianki i kolejne zmiany.

To nie było wdrożenie, które wspominam najlepiej, ale jedno z tych, które mnie dużo nauczyło. Po tamtym niedzielnym uruchomieniu zrozumiałem istotę wdrożeń systemów telesprzedaży. Każde z nich zawiera sporą dozę nieprzewidywalności, co wynika z czynnika ludzkiego i technologii. Co w takim razie zrobić, by z powodzeniem wdrożyć narzędzie do telesprzedaży? Oto kilka zasad, które mogą pomóc wam w skutecznych wdrożeniach:

  1. Wyznacz menedżera projektu.
  2. Określ swoje potrzeby.
  3. Spisz je w formie specyfikacji.
  4. Porównaj rozwiązania, wykonaj testy.
  5. Sporządź harmonogram.
  6. Trzymaj się etapów i wykonuj częściowe uruchomienia.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Ukrywanie części asortymentu w ofercie - tak czy nie?

SS_48_48.jpg
  • Na czym polega paradoks wyboru?
  • Dlaczego ukrywanie części asortymentu w ofercie bywa opłacalne?
  • Kiedy prezentacja całej oferty jest lepszym pomysłem niż wprowadzanie jej stopniowo lub ukrywanie części produktów?
Czytaj więcej

Diagnoza przed doskonaleniem sprzedaży

SS_48_44.jpg
  • Jakim celom może służyć diagnoza procesów sprzedaży w firmie?
  • Jakie są kluczowe obszary diagnozy w celu doskonalenia sprzedaży?
  • Za pomocą jakich metod przeprowadzić diagnozę?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 48/2020

Czego menedżer sprzedaży może nauczyć się od trenerów sportu?

SS_48_o.jpeg
  • Co menedżer zespołu sprzedażowego i trener sportu mają ze sobą wspólnego?
  • Jak wykorzystać mechanizm pozytywnego etykietowania do wywierania trwałych zmian w pracownikach?
  • Dlaczego zespół jest ważniejszy niż nawet najjaśniejsza gwiazda sprzedaży?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama