Moje pierwsze poważne wdrożenie systemu wsparcia telesprzedaży odbyło się w jednej z warszawskich firm. Zatrudniała ona native speakerów, których zadaniem była sprzedaż kredytów dla przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii. Na prośbę właściciela instalację systemu i pierwsze uruchomienie zaplanowano na niedzielę. Wieczorem, po uruchomieniu, system miał zostać zaprezentowany dyrektorowi sprzedaży, a w poniedziałek rano sprzedawcy mieli zacząć z niego korzystać.

Jak było w rzeczywistości? W niedzielę rano dyrektor sprzedaży, który udostępniał nam biuro na czas instalacji, oświadczył, że nie ma zbyt dużo czasu, ponieważ jego ojciec świętuje tego dnia urodziny. Nasz dwuosobowy zespół wdrożeniowy potrzebował co najmniej czterech godzin na instalację (po czterech godzinach okazało się, że potrzebujemy kolejnych czterech). Kiedy o 17.00 byliśmy gotowi zaprezentować system dyrektorowi, impreza urodzinowa jego taty już trwała, a małżonka dyrektora z coraz większą niecierpliwością dopytywała telefonicznie, kiedy może się spodziewać męża. Atmosfera nie była więc najlepsza. Na domiar złego podczas prezentacji system ujawniał błędy (jak zawsze systemy informatyczne podczas prezentacji), a dyrektor znajdował kolejne braki w funkcjach, bez których nie może żyć. Każdą niedziałającą funkcję kwitował określeniem „koń kuleje”. Poniedziałek i następne dni wdrożenia przynosiły nowe niespodzianki i kolejne zmiany.

To nie było wdrożenie, które wspominam najlepiej, ale jedno z tych, które mnie dużo nauczyło. Po tamtym niedzielnym uruchomieniu zrozumiałem istotę wdrożeń systemów telesprzedaży. Każde z nich zawiera sporą dozę nieprzewidywalności, co wynika z czynnika ludzkiego i technologii. Co w takim razie zrobić, by z powodzeniem wdrożyć narzędzie do telesprzedaży? Oto kilka zasad, które mogą pomóc wam w skutecznych wdrożeniach:

  1. Wyznacz menedżera projektu.
  2. Określ swoje potrzeby.
  3. Spisz je w formie specyfikacji.
  4. Porównaj rozwiązania, wykonaj testy.
  5. Sporządź harmonogram.
  6. Trzymaj się etapów i wykonuj częściowe uruchomienia.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 51/2020

Let them talk, czyli społeczny dowód słuszności w praktyce

ECOM_14_20.jpg
  • Co daje nam społeczny dowód słuszności?
  • Jak wykorzystać go w swoim biznesie?
  • Jak kreatywnie podejść do tematu?
Czytaj więcej

Media społecznościowe: narzędzie pracy a nie rozpraszacz

SS_51_80.jpg
  • Dlaczego firma powinna być obecna w mediach społecznościowych?
  • Jak zaplanować działania z wykorzystaniem mediów społecznościowych, aby były przydatnym narzędziem pracy, a nie rozpraszaczem?
  • Dlaczego warto wdrożyć w firmie politykę korzystania z mediów społecznościowych?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 51/2020

Zarządzanie w środowisku ciągłego kryzysu

SS_51_54.jpg
  • Czy praca w sprzedaży uodparnia na sytuacje kryzysowe, takie jak obecna pandemia?
  • Czego menedżer sprzedaży może się nauczyć od dowódcy armii?
  • Przez jakie fazy zachowania przechodzi większość osób w długotrwałej sytuacji kryzysowej?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama