W każdym przedsiębiorstwie przychodzi czas na planowanie budżetu na kolejny rok. To zadanie kilkuetapowe, którego rezultatem jest możliwość wyboru najkorzystniejszego wariantu planu sprzedaży. Za pomocą Excela możemy ułatwić sobie pracę, posługując się funkcją Menedżer scenariuszy.

Tworzenie Planów Sprzedażowych – Menedżer Scenariuszy

Model budżetu sprzedaży

W pierwszej kolejności musimy przygotować zestawienie łącznej sprzedaży w firmie, uwzględniając podział na grupy klientów i grupy towarów oraz konsolidując budżety poszczególnych sprzedawców do jednej tabeli.

Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Informacja Zarządcza nr 2/2016

Zobacz również

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?
  • Czym jest CLTV?
  • Jak sprawdzić, ile tak naprawdę wart jest konkretny klient?
  • Jak zwiększać wartość klienta w B2B?
Czytaj więcej

Czego sprzedawca nie mówi marketerowi, a powinien

Czego sprzedawca nie mówi marketerowi, a powinien
  • Na jakie pytania dotyczące klientów i sprzedaży handlowcy mogą pomóc odpowiedzieć marketingowcom?
  • Jakie pytania z obszarów związanych z marketingiem sprzedawcy powinni zadawać klientom?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama