Wykorzystać potencjał mobile

Tylko on-line nr 59/2021
  • Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
  • Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
  • Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Wykorzystać potencjał mobile

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Strix

Wzrost popularności zakupów online przez smartfony czy tablety następuje w niezwykle szybkim tempie. To szansa dla firm, które swobodnie poruszają się w tym środowisku i jednocześnie ryzyko dla tych, które mobilne rozwiązania odsunęły nieco na bok. Zwiększenie sprzedaży bezpośrednio przez mobile stanowi obecnie jedno z największych wyzwań branży e-commerce.

Ostatni raport firmy Criteo „The State of Mobile Commerce” pokazuje, że globalny trend zakupów poprzez urządzenia mobilne rośnie w siłę z każdym kolejnym rokiem. Przybywa też użytkowników z niemal nieustannym dostępem do sieci. W pierwszym kwartale 2017 r. liderem w udziale aplikacji mobilnych w sprzedaży na rynku e-commerce była Ameryka Północna. Według badań aż 67% klientów z tego regionu kupowało przy pomocy urządzeń mobilnych, z czego 23% korzystało podczas zakupów z przeglądarki, a 44% z aplikacji mobilnych. Tylko 33% z nich rozpoczęło i zakończyło transakcję na komputerze stacjonarnym.

Przyjrzyjmy się też innym częściom świata. Afrykę i Bliski Wschód możemy traktować jako zwierciadło, które pokazuje nam przyszłość całego e-commerce. A w regionie tym aktualnie widzimy wzrosty. W czwartym kwartale 2017 r. liczba transakcji na urządzeniach mobilnych podniosła się aż o 33% w porównaniu do 2016 r. Zakupy mobilnie robiło już 42% użytkowników – 21% z nich korzystało przy tym z przeglądarki. Tylko 37% klientów kupowało online przy pomocy desktopu.

Podobnie zachowują się konsumenci z Ameryki Środkowej i Południowej – wzrost transakcji z udziałem urządzeń mobilnych wyniósł w tym samym czasie 37%. W Europie na pierwszym miejscu pod względem zakupów na urządzeniach mobilnych jest Szwecja (60% użytkowników), na drugim Norwegia (57%), na trzecim Wielka Brytania (55%). Polska pojawia się w tym rankingu na przedostatnim miejscu – zakupy przez urządzenia mobilne robi 33% Polaków.

Statystyki nie kłamią, dlatego już dziś właściciele sklepów muszą rozwijać i usprawniać swoje mobilne kanały sprzedaży, które stanowią doskonałe uzupełnienie strategii marketingowej i omnichannel. Sprawdźmy, jak robią to najwięksi gracze na światowym rynku e-commerce.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Źródło: E-commerce & Digital Marketing nr 10/2019

Zobacz również

Tylko on-line nr 59/2021

Strona produktowa na medal

Strona produktowa na medal
  • Jak wykorzystać potencjał strony produktowej w SEO?
  • O jakie elementy strony produktowej zadbać, by poprawić efekty pozycjonowania?
  • Jak zoptymalizować stronę produktową, żeby była widoczna w Google i generowała ruch?
Czytaj więcej

Sprzedawaj warstwami

Sprzedawaj warstwami
  • Na czym polega sprzedaż warstwami?
  • Jakie są różnice pomiędzy produktem podstawowym, oczekiwanym, poszerzonym i potencjalnym?
  • Jak zadbać o możliwość sprzedaży warstwowej już na poziomie pracy nad produktem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.