- Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
- Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
- Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Wzrost popularności zakupów online przez smartfony czy tablety następuje w niezwykle szybkim tempie. To szansa dla firm, które swobodnie poruszają się w tym środowisku i jednocześnie ryzyko dla tych, które mobilne rozwiązania odsunęły nieco na bok. Zwiększenie sprzedaży bezpośrednio przez mobile stanowi obecnie jedno z największych wyzwań branży e-commerce.
Ostatni raport firmy Criteo „The State of Mobile Commerce” pokazuje, że globalny trend zakupów poprzez urządzenia mobilne rośnie w siłę z każdym kolejnym rokiem. Przybywa też użytkowników z niemal nieustannym dostępem do sieci. W pierwszym kwartale 2017 r. liderem w udziale aplikacji mobilnych w sprzedaży na rynku e-commerce była Ameryka Północna. Według badań aż 67% klientów z tego regionu kupowało przy pomocy urządzeń mobilnych, z czego 23% korzystało podczas zakupów z przeglądarki, a 44% z aplikacji mobilnych. Tylko 33% z nich rozpoczęło i zakończyło transakcję na komputerze stacjonarnym.
Przyjrzyjmy się też innym częściom świata. Afrykę i Bliski Wschód możemy traktować jako zwierciadło, które pokazuje nam przyszłość całego e-commerce. A w regionie tym aktualnie widzimy wzrosty. W czwartym kwartale 2017 r. liczba transakcji na urządzeniach mobilnych podniosła się aż o 33% w porównaniu do 2016 r. Zakupy mobilnie robiło już 42% użytkowników – 21% z nich korzystało przy tym z przeglądarki. Tylko 37% klientów kupowało online przy pomocy desktopu.
Podobnie zachowują się konsumenci z Ameryki Środkowej i Południowej – wzrost transakcji z udziałem urządzeń mobilnych wyniósł w tym samym czasie 37%. W Europie na pierwszym miejscu pod względem zakupów na urządzeniach mobilnych jest Szwecja (60% użytkowników), na drugim Norwegia (57%), na trzecim Wielka Brytania (55%). Polska pojawia się w tym rankingu na przedostatnim miejscu – zakupy przez urządzenia mobilne robi 33% Polaków.
Statystyki nie kłamią, dlatego już dziś właściciele sklepów muszą rozwijać i usprawniać swoje mobilne kanały sprzedaży, które stanowią doskonałe uzupełnienie strategii marketingowej i omnichannel. Sprawdźmy, jak robią to najwięksi gracze na światowym rynku e-commerce.
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)Źródło: E-commerce & Digital Marketing nr 10/2019