• # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Przedstawiamy kilka strategii i metod na wyszukiwanie popularnych produktów do sprzedaży w internecie. Jedyną rzeczą, o której należy pamiętać w trakcie lektury tego tekstu jest to, że sama strategia nie wystarczy. O sukcesie w sprzedaży decydują również inne czynniki, takie jak np. dostęp do towaru, zoptymalizowana logistyka czy też sprawnie działający dział obsługi klienta. Te działania mają równie duże znaczenie, co samo wskazanie i wybranie właściwego produktu do sprzedaży.

Podstawowe rozeznanie w rynku

Research produktów, czyli rozeznanie w rynku, to jedno z najważniejszych działań, jeśli chcemy dowiedzieć się co i dlaczego sprzedawać. W ten sposób sprawdzimy, co cieszy się zainteresowaniem kupujących i wykonamy pierwszy krok w kierunku zidentyfikowania luki na rynku. Od czego zacząć?

Na początek możemy przeprowadzić proste badanie związane z liczbą wyników wyszukiwań na Amazonie. Dla przykładu, jeśli wpiszemy w wyszukiwarce Amazon.pl „spodnie męskie trekkingowe”, na górze wyników pojawi się informacja, że udało się znaleźć ponad 10 000 wyników dla tego hasła. Kiedy jednak wpiszemy „spodnie męskie dresowe”, uzyskamy ponad 60 000 haseł. Już taka prosta czynność pozwala ustalić jak duża jest kategoria produktów (konkretna nisza), którą jesteśmy zainteresowani.

Następnie powinniśmy porównać daną liczbę z częstotliwością wyszukiwania w Google.pl. Jeśli okaże się, że produkt jest często wyszukiwany na Amazonie, jak i na Google.pl, będzie to oznaczać, że mamy do czynienia z popularnym produktem i dużą konkurencją. Jeśli będzie mało popularny na Amazonie, za to bardzo popularny w Google.pl, mamy do czynienia z popularną niszą, ale z relatywnie małą konkurencją w sklepie Amazon. Z kolei duża liczba wyszukiwań w Amazonie, ale niska w Google.pl będzie sugerować, że sama nisza nie jest zbyt popularna, natomiast ma już bardzo dużą konkurencję w e-commerce – trudno będzie tutaj powalczyć o klienta. Najlepsza opcja to oczywiście taka, która zakłada, że produkt jest często wyszukiwany w Google.pl, natomiast nie ma zbyt dużej konkurencji na Amazonie. A czym sprawdzić częstotliwość wyszukiwania w Google.pl? Służą do tego specjalistyczne narzędzia – rekomendujemy SEMRush.com lub Ahrefs.com. Pozwalają one sprawdzić m.in. częstotliwość wyszukiwań danego hasła w Polsce, jak również oferują szereg innych przydatnych funkcji e-marketingu i SEO.

Kiedy już znajdziemy dla siebie wystarczająco popularną niszę, a przy tym jeszcze niewystarczająco zagospodarowaną przez sprzedawców online, warto jeszcze rzucić okiem na bestsellery Amazona w interesującej nas kategorii. Jeśli okaże się, że jest tam wyłącznie jeden bestseller, albo kilka, ale tego samego producenta, będzie to znak, że kategoria prawdopodobnie jest zdominowana przez jednego sprzedawcę lub produkt. To będzie oznaczać, że pozyskanie klienta okaże się trudne. Starajmy się oferować produkty w takiej kategorii, gdzie rywalizacja – przynajmniej na pierwszy rzut oka – jest bardziej sprawiedliwa i nie ma w niej łatwo dostrzegalnego monopolisty.

Pozostałe % artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: E-commerce & Digital Marketing nr 21/2021

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 60/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest opłacalna? Poznaj 38 KPIsów, które faktycznie działają.

Czytaj więcej

Najlepsze technologie dla szefa sprzedaży

Najlepsze technologie dla szefa sprzedaży
  • W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży?
  • Czym jest BRM?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.