Celem działalności każdego przedsiębiorstwa jest budowa jego wartości poprzez generowanie nadwyżek finansowych. Oczywiście, nie można mówić o jakichkolwiek nadwyżkach bez efektywnie funkcjonującej sprzedaży. Z drugiej jednak strony niezrozumienie sposobu kreowania tych nadwyżek oraz wpływu działań sprzedażowych na kreowanie wartości firmy może powodować brak spójności w realizacji celów przedsiębiorstwa. Jednym z podstawowych obszarów zarządzania finansami, który ma wpływ na efektywność podejmowanych decyzji, jest tzw. rachunek pieniądza w czasie.

Najogólniej mówiąc, problem polega na tym, że dzisiejsza wartość posiadanej kwoty nie będzie równa jej wartości w przyszłości, a kwota, którą otrzymamy w przyszłości, będzie znacznie mniej warta w kategoriach dnia dzisiejszego. Wszystko to jest spowodowane istnieniem stóp procentowych, które umożliwiają wycenę pieniądza w czasie.

Arkusz programu MS Excel posiada rozbudowaną funkcjonalność obliczeniową, pozwalającą na przeprowadzenie podstawowych kalkulacji w tym zakresie. W niniejszym artykule w szczególności omówione zostaną następujące zagadnienia:

  • obliczenie wartości przyszłej danej kwoty,
  • obliczenie wartości bieżącej danej oczekiwanej kwoty,
  • obliczenie wartości przyszłej określonej liczby opłat okresowych,
  • obliczenie wartości bieżącej określonej liczby opłat okresowych,
  • obliczenie tzw. wewnętrznej stopy zwrotu,
  • obliczenie tzw. efektywnej stopy procentowej.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Siedem podcastów, których szef sprzedaży powinien posłuchać

SS_47_74.jpg
  • Czym są podcasty?
  • Dlaczego warto słuchać ich na przykład zamiast zwykłego radia w samochodzie?
  • Gdzie szukać ciekawych podcastów i w jaki sposób można je odsłuchiwać?
Czytaj więcej

Kultura organizacyjna przewagą konkurencyjną przyszłości

SS_47_50.jpg
  • Jaki wpływ na wyniki firmy, w tym na sprzedaż, ma kultura organizacyjna?
  • Jakie mogą być skutki złej kultury organizacyjnej?
  • Jak wykorzystać kulturę organizacyjną firmy do budowania unikatowej przewagi konkurencyjnej?
Czytaj więcej

Jak sprzedawać złożone produkty przez sieć niezależnych partnerów?

SS_47_44.jpg
  • Jaki wpływ na wielkość sprzedaży produktu/usługi może mieć sprzedawca obsługujący klienta?
  • Jak działa model sprzedaży przez niezależnych dilerów i gdzie czyhają pułapki?
  • Co zrobić, aby dostawca produktu wykorzystał cały potencjał rynku?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama