Jakie czynności należą do procesu sprzedaży? Czy sprzedaż kończy się na zleceniu fakturowania, a może na zaksięgowaniu płatności? Jak skutecznie usprawnić proces sprzedaży, żeby w efekcie poprawić ściągalność należności? Odpowiedzi na te pytania wynikają wprost z empirycznego podejścia do zarządzania horyzontalnego i wiążą się z integracją pracy wielu zespołów, monitoringiem przebiegu tego konkretnego procesu oraz dostępem do aktualnych informacji.

Pracując nad zdefiniowaniem procesów biznesowych klienta, uczestniczyliśmy w projekcie dotyczącym optymalizacji procesu sprzedaży: w efekcie kompletnego rozpoznania czynności wpływających na sprawność organizacji i zrozumienia działań pomiędzy zespołami udało nam się skrócić czas dostarczenia faktury do klienta – średnio o trzy tygodnie; pozwoliło to na skrócenie czasu spływu środków finansowych o dwa tygodnie, a spółka objęta optymalizacją zyskała dodatkową istotną kwotę 2 milionów złotych. Dzięki zmianom wprowadzonym do jednego procesu zyskała więc cała organizacja. Wystarczyło – zamiast szukać winy po stronie odbiorców – zmienić własne procedury i znieść wewnętrzne bariery komunikacyjne. To nie jest trudne, a tym bardziej kosztowne.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 1/2017

Zobacz również

Biznes społecznie odpowiedzialny ‑ przykłady dobrych praktyk

SS_50_50.jpg
  • Czy działania CSR-owe muszą być skierowane na zewnątrz firmy?
  • W jakie działania warto zainwestować, by zadbać o pozytywny wizerunek firmy?
Czytaj więcej

Skuteczne zarządzanie wydajnością pracowników

SS_50_46.jpg
  • Jakie czynniki negatywnie wpływają na wydajność pracowników?
  • Z jakich etapów składa się cykl życia pracownika według Kena Blancharda?
  • Czym są rytmy zarządcze i dlaczego są istotne w zarządzaniu sprzedażą?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 50/2020

Analiza trendu i sezonowości sprzedaży przy użyciu MS Excel

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Do czego służy analiza trendu?
  • Jak zdefiniować prognozę na konkretną liczbę okresów w przód lub w tył?
  • Jak sprawdzić sezonowość konkretnego parametru?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama